Problemen Ubuntu Boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomasb

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Beste helpmij'ers,

Ik heb een PC met dual-boot Windows 7 en Ubuntu. Tot een week geleden werkte dit allemaal geweldig, totdat ik herstartte na updates van ubuntu. Bij het opstarten geen enkel probleem. Maar bij het inloggen werkt opeens niks meer, geen toetsenbord, geen muis, geen internet. Dit is vreselijk irritant, aangezien ik ong alles doe in Ubuntu. Kan iemand mij helpen? Ik gebruik Ubuntu 14.04 Trusty Tahr.

Start op in de recovery modus en probeer daar het een en ander uit.
Of start je pc en kies voor een andere kernel.
Ubuntu laat de oude kernel gewoon staan. Ook in het Grubmenu: die stopt hij onder het kopje "Geavanceerde opties voor Ubuntu". Daar moet je dus even zoeken en kies de een na laatste kernel en kijk of de pc dan wel opstart.

Ik lees van niemand niet op het Ubuntu forum dat zij na een update dit hebben, dus het moet ergens anders aan liggen.
Je info is niet erg veel. Heb je toevallig PPA's geinstalleerd of andere zaken die wellicht dit hebben kunnen veroorzaken?

Bedankt voor je reactie, nee ik heb geen ppas geïnstaleerd. De kernel verwisselen heb ik ook al geprobeerd. Andere ideeën?

Nee, eerlijk gezegd niet. Het is ook niet zo makkeijk hè, om een oplossing te zoeken voor iets waar we niet weten hoe het komt.

Krijg je foutmeldingen, krijg je enig andere melding of iets......het is koffiedik kijken met de info die er nu is. Juist omdat ik geen andere reacties heb die dit ook hebben na eenupdate.
Dus er moet iets anders aan de hand zijn.

Mocht je er niet uitkomen, een herinstallatie is met een kwartier gebeurt.

tja is de PC misschien niet goed ge-update?

viel hij uit ofzo???

kan allemaal... :(

Is inmiddels gefixt, nu een ander probleem :confused: . Hij boot nu normaal, alleen als ik een sudo command in terminal wil uitvoeren (sudo apt-get install ... , sudo info.py etc) doet ie niks. Hij voert niks uit, nadat ik de command heb getyped, blijft er gewoon een knipperende cursor over.... Iemand ideeen?

Is inmiddels gefixt, nu een ander probleem
Ik zou graag willen weten hoe, daar kan een ander weer van leren ;)

En verder, als je je wachtwoord ingeeft, zie je niets, dus ok geen sterretjes of wat dan ook.

Je kan zaken als programma's installeren via Synaptic of het softwarecentrum. Kijk eens of dat wel lukt.

Ik heb gewoon opgestart, daarna alles opnieuw ingeplugt, toen sudo apt-get dist-upgrade gedaan. Verder, ik weet dat het wachtwoord geen asteriksjes of iets typt, maar ik kom zelfs niet bij het wachtwoord intypen....

Mag ik vragen welke versie je eigenlijk hebt van Ubuntu?

Wat bedoel je met dit:
daarna alles opnieuw ingeplugt,

En waarom sudo apt-get dist-upgrade? Is daar een reden voor?

Kom je überhaupt bij het inlogscherm waar je je gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen? Of werk je met een server Ubuntu?

Ik gebruik Ubuntu 14.04 Trusty Tahr. Ik bedoel met alles opnieuw ingeplugt alle usb apparaten. Waarom ik sudo apt-get dist-upgrade heb gedaan. Ik heb een Raspberry Pi had daarmee ook wel eens kleine probleempjes en die ook zo opgelost. Geen idee waarom het werkt xD. Ja ik kwam bij het inlogscherm alleen alle usb apparaten moest ik opnieuw inpluggen.

Maar, voordat je kan inloggen....hoe wil je dan in hemelsnaam die sudo apt-get doen?
Als je niet eens in kan loggen? Ik zal het wel verkeerd begrijpen!

Of het is achteraf, dus nadat je het commando hebt gedaan en je apparaten hebt ingevuld, dat je niet meer kan inloggen?
Want dan moet je dus een voor een je usb apparaten (welke en wat zijn dat eigenlijk??)

Ik was al ingelogd, maar zodra ik weer tijd heb, zal ik ff een listusb tje sturen

Ik kon inloggen, en daarna heb ik sudo apt-get dist-upgrade gedaan. Daarna zei ik: Ik zal een "lsusb" tje sturen zodra ik daar tijd voor heb. Duidelijk genoeg?:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan