Problemen uploaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

newdeep

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Sinds een tijdje bezig met DW om een site voor mijn dochters te maken.
Ben al een paar jaar bezig met MS Publisher en heb daar al een paar sites in gemaakt.
De site die ik nu heb voor mijn dochters heb in MS Publisher is www.30stm.ontheweb.nl.
Wilde nu wel eens met het echte werk meedoen.:cool:
Ben aardig in de weer geweest en heb een kant en klare site gemaakt die het in de preview goed doet.
Wil 'm nu naar dezelfde homepage ruimte van mijn provider sturen waar de oude nog staat.
Wil graag gebruik maken van de ingebouwde FTP functie van DW.
Ik krijg het voor elkaar om contact te krijgen met de server maar stuur de nieuwe site naar de map van de bestaande site(MS Publisher)....er gaat dus iets vreselijk mis.
Ik zit met het boek"Dreamweaver 8 voor dummies " op mijn schoot,maar toch lukt het niet.:(
Ik hoop dat er iemand op dit forum is die mij er op een begrijpelijke wijze kan doorloodsen.:thumb:

Sinds een tijdje bezig met DW om een site voor mijn dochters te maken.
....er gaat dus iets vreselijk mis.
Hierbij de wijze waarop een site met DW is up te loaden.

1. Zorg ervoor dat je een werkende Internetverbinding hebt om de site te kunnen naar het Internet verzenden.
2. Klik in het palet Files op de knop Connects to remote host om de verbinding met de remote site of FTP-server te kunnen maken.
Dreamweaver vraagt je nu om je wachtwoord. Typ dit in en bevestig met OK.
3. Dreamweaver is nu verbonden met de FTP-server
Dit kan je zien aan het icoontje Connects to remote host dat van uiterlijk is veranderd.
4. Schakel over naar de weergave Site Map om een overzicht te krijgen van de mappen en bestanden op de webserver en de harde schijf.
5. Ga naar het menu Site en kies daar voor de optie Synchronize.
Wijzig in het dialoogvenster dat verschijnt de waarden als volgt:
Synchronize: Entire ‘sitenaam’
Direction: Get and Put newer files
6. Klik op Preview. Dreamweaver analyseert nu de remote site en toont na enige tijd het venster Site, waarin je eventueel bestanden kan uitsluiten van synchronisatie.
Normaal gezien is dit niet de bedoeling (tenzij je met zeer grote databases zou werken), dus controleer of alle bestanden geselecteerd zijn.
7. Klik op OK om het synchronisatieproces te starten. In de statusbalk van het venster Site Files is de voortgang van de synchronisatie te volgen.
Voor elk bestand wordt de overdrachtstatus weergegeven. Het is nu een kwestie van geduld en wachten totdat de hele site is 'overgepompt'.
8. Na afloop toont Dreamweaver de melding Synchronisation Complete.
Je kunt hiervan een logbestand bewaren of dit venster sluiten met Close.
9. Door het feit dat er waarschijnlijk ook al een pagina met de naam index.html stond , wordt de site misschien niet direct weergegeven. Verwijder daarom zowel in de remote als in de local site deze pagina door hem te selecteren en vervolgens op Delete te drukken.
Is alles naar de correcte hostdirectory upgeload?
10. Bekijk nu je website online het zou moeten gelukt zijn
Opmerking
Wanneer je maar één enkel bestand naar de server wil sturen (bv. een bijgewerkte versie van de homepage), dan werkt het sneller om de knop Put File(s) te gebruiken.
Bij de optie Synchronize bouwt Dreamweaver namelijk eerst een bestanden lijst op (zowel lokaal als remote) om de vergelijking te kunnen maken welke bestanden gesynchroniseerd moeten worden.
Dit duurt aanzienlijk langer.

Bedankt Jeanmi,

Voor de duidelijke uitleg.
Ik denk dat ik weet wat eraan schort.
Ik heb waarschijnlijk geen host directory aangemaakt.:o
Heb nl. een map waar ik de site in maak en opsla.
Tijdens het uploaden zit ik alles in dezelfde map te prakken.
Ga vanavond nog even stoeien hou je op de hoogte.

alvast bedankt.

Het wil nog niet echt vlotten....al heb ik het gevoel dat ik heel dichtbij ben.:o
Ik blijf vechten met de host directory.....denk ik.:confused:
Ik zal voor het gemak een screenshot meesturen met een foutmelding.
Ik maak nl. wel contact,en synchroniseren gaat ook wel....maar ergens gaat het fout.
De oude site is nl. wel verdwenen...maar de nieuwe wil er niet op.

Bijlagen

• ScreenShot067.jpg
    ScreenShot067.jpg
    89,5 KB · Weergaven: 57
Ik blijf vechten met de host directory.....denk ik.:confused:
Ik zal voor het gemak een screenshot meesturen met een foutmelding.
Ik maak nl. wel contact,en synchroniseren gaat ook wel....maar ergens gaat het fout.
De oude site is nl. wel verdwenen...maar de nieuwe wil er niet op.

Wat ik kan uitmaken uit jouw screenshot is dat de foutmelding weergeeft dat je afbeeldingen niet in je siteroot staan. Het is altijd beter van diverse mappen aan te maken.
Een map voor je afbeeldingen, een voor je buttons enz..
Maak anders eens in DW een nieuwe site, via Manages site > new enz...
Of gebruik een een ftp prog, een goed en free ftp kan je vinden op http://www.coreftp.com
Hopelijk lukt het suc6
Mvg

Voor mijn vorige site(gemaakt in Publisher) heb ik altijd gebruik gemaakt van LEECH FTP.
Nu heb ik geprobeerd mbv deze FTP server de site van DW te uploaden.
De bestanden en mappen zijn zichtbaar,er is contact met de provider en je ziet ook dat de bestanden worden weggestuurd de oude site is verwijderd maar de nieuwe site is niet geplaatst.
Ga vanavond weer proberen om een aparte image map te plaatsen in de hoofdmap met het boek op de schoot.
keep you posted.

Heb gedaan wat ik kon....weet het nu ff niet meer.:(
Voordat ik met dingen ga gooien stop ik er ff mee.:evil:
Van het weekend komt er een kennis die meer verstand heeft van DW.
Zoals je in de bijlage kan zien opent de pagina"untiteld" de popup van de redirect verschijnt ook maar de pagina blijft leeg.

laterrrrrrrrr

Bijlagen

• ScreenShot068.jpg
    ScreenShot068.jpg
    62,9 KB · Weergaven: 52
opgelost

Hijs eindelijk online:thumb:
Ik zei dat ik heel dichtbij was en dat bleek ook.
www.30stm.ontheweb.nl gemaakt in DW doet het eindelijk.
Hoe is het nu eigenlijk opgelost,
Ik had alle pagina's benoemd zo ook Welkom html.
Ik had verzuimd om Welkom html om te zetten in Index html.
Nu ik dit onder de knie heb ga ik verder met experimenteren en wordt ik misschien nog wel een crack:cool:
Wil iedereen bedanken met de hulp....wat mij betreft kan deze topic worden gesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan