Problemen Video-kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snoekli

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
Dag,

Afgelopen weekend heb ik mijn computer volledig geformatteerd en deze van Windows Vista geüpgrade naar Windows 7. Nu krijg ik echter problemen met mijn videokaart.

De volgende error komt bijvoorbeeld in beeld wanneer ik een van Windows' eigen spelletjes wil opstarten (Chess Titans in dit geval)
Code:
"Hardware acceleration is either disabled or not supported by your video card driver, which could slow game performance. Make sure you have the latest video card driver installed and that hardware acceleration is turned on"

Het spel werkt dan vervolgens ook zeer langzaam.

Een andere error die ik kreeg is de volgende:
Bad video card drivers!      
      -----------------------      

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers.

--- BEGIN ERROR REPORT 7fe0271 --------
Generated 4/18/12 4:32 PM

Minecraft: Minecraft 1.2.5
Java: 1.6.0_31, Sun Microsystems Inc.
VM: Java HotSpot(TM) Client VM (mixed mode), Sun Microsystems Inc.
LWJGL: 2.4.2
[failed to get system properties (java.lang.NullPointerException)]

org.lwjgl.LWJGLException: Pixel format not accelerated
	at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)
	at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPeerInfo.java:52)
	at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay.java:185)
	at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:311)
	at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:856)
	at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:784)
	at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:765)
	at net.minecraft.client.Minecraft.a(SourceFile:236)
	at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:657)
	at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
--- END ERROR REPORT 190b4b95 ----------
Deze kreeg ik bij het opstarten van het spel Minecraft.exe

Weet iemand hoe ik deze problemen kan verhelpen?
Moet ik ergens instellingen wijzigen?
Moet ik een driver instaleren?
Moet ik bepaalde software downloaden?

Alvast bedankt!
Tom

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Tom,

Wanneer je windows opnieuw installeert, dan zal je alle drivers weer opnieuw moeten installeren en dus ook voor je videokaart. Overigens geldt dit ook voor het moederbord.

Laat maar weten als drivers installeren niet heeft geholpen.

Allereerst bedankt voor je snelle antwoord K1pje!

Ik heb nu het een en het ander geprobeerd. Via " Computer -> Properties -> Device Manager" ben ik er achter gekomen dat op dit moment een "Standard VGA Graphics Adapter" actief is, een andere videokaart kan ik dat menu niet zien. Echter weet ik dat ik vroeger iets van een ATI Radeon x1100 had (kan me vergissen maar daar leek het op).

Wanneer ik via de website van ATI (support.amd.com) een "Detect & Install" check laat doen wordt er echter geen videokaart gevonden.

Tenslotte heb ik hier op helpmij.nl gelezen in de topic over Videokaarten, daar ben ik alleen niet veel wijzer van geworden ivm mijn probleem.

P.s.
Hoe, waar en waarom moet ik mijn Moederbord opnieuw installeren?

Met vriendelijke groet,
Tom

drivers (stuurprogramma's) maken je pc duidelijk hoe de hardware moet werken..
dus kijk eens via configuratiescherm>apparaatbeheer of hier vraagtekens of uitroeptekens staan,dat wil zeggen windows herkend deze hardware niet en moet je drivers installeren.

Welke computer/laptop heb je precies (exacte typenummer)? Als je ons dat verteld, dan zoeken wij de drivers voor je op die je nodig hebt ;)

Dag

@ maikel9, er staan nergens uitroeptekens of vraagtekens
@ K1pje, ik heb een Asus, Pro50RL- 2 cap

Onder de volgende klik vind je de officiële website van Asus voor de drivers: klik

Daar moet je je besturingssysteem selecteren (ik zie dat je windows 7 32 bit hebt, dus je moet dan die van vista 32 bit selecteren, vista drivers werken ook onder windows 7). Vervolgens alle drivers onder de volgende kopjes downloaden en installeren: AUDIO, VGA, LAN, Modem, Kaart Lezer, Aanwijsapparaat, Draadloos, Bluetooth, Camera en eventueel Overige.

Voor al die drivers geldt: staan er meer dan 1 onder hetzelfde kopje, pak dan de nieuwste (datums staan erbij vermeldt, nieuwste is vaak de bovenste).

Succes met updaten van je drivers!

(even nog 1 kleine tip/handigheid: het is misschien handig als je de setup van de drivers niet verwijdert maar ergens bewaard)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan