Problemen water koeling (hoge temp)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basiboy

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2010
Beste helpmij,

Ik heb een paar dagen geleden een Antec Kuhler h20 620 gekocht.
Super tof waterkoelingh alleen het probleem bij mij is dat mijn cpu (zonder overclock) nogsteeds rond de 60 graden blijft!
Heeft iemand enig idee wat dit probleem veroorzaakt?
Dit zijn mijn pc specs:
-CPU: AMD Athlon x4 760k
-GPU: MSI AMD radeon 7870
-Mobo: MSI FM2-A75MA-E35
-Cpu koeling: Antec Kuhler H20 620
-HDD: 500GB Western Digital WDC WD5000AAKX-001CA0
-RAM: 4GB GeiL ram 1600mhz

Mvg,
Bas Barendregt

Niet hard genoeg aangedraaid? teveel pasta? te weinig pasta?

Loopt de temperatuur erg hard op bij stresstests?

De fans draaien op 100% en alles zit stevig vast (wist niet precies wat je met aandraaien bedoelde). De koelingspaste zat er al op dus ik heb zelf niks erop gesmeerd.
Ik zal eens even een stress test gaan doen ;).

EDIT: Oo ja, is het erg als ik de koelingspasta van de oude cpu koeler (boxed amd koeler) erop heb laten zitten? :S

Laatst bewerkt:
Ja, dat is erg. tenminste, dat kan het zijn ;) Er moet eigenlijk minder dan een haar aan pasta tussen de koeler en de CPU. oude pasta kan uitdrogen en alle effectiviteit verliezen

Naja, dan gaan we maar weer eens geld uitgeven aan koelingspasta ;). Maar volgensmij is de oude koelingspasta nog niet uitgedroogd (aangezien mijn pc pas net een maand is).

Grote kans dat er dan toch te veel pasta tussen zit. Pasta is er alleen omdat twee metalen oppervlakken nooit perfect aansluiten. De warmtedoorvoer van zelfs de beste en duurste pasta die je kan kopen is 10x slechter dan de metaalverbindingen, maar 1000x beter dan lucht.

Je wilt dus 100% geen lucht tussen de oppervlakten, maar ook niet meer pasta dan nodig is om dat te bereiken.

Oke vervangen dus :). Wat is de beste koelings pasta (beetje een open vraag sorry daarvoor)? Ik zat zelf te denken aan artic mx 4 aangezien die aanbevolen werd door ncixtechtips.

arctic is ook meteen redelijk duur. Aan de andere kant heb ik nog een tube arctic uit het jaar 2000 of zo en die is nog steeds bruikbaar, dus je kunt er ook lang mee toe ;)

In principe voldoen alle betere merken wel

Ik heb nu dus artic mx-4 gebruikt en het begon goed 43 C. Maar nu stijgt ie opeens weer naar 60 C ik snap echt niet waar het aan licht... :confused:

Hoe stabiel is die temperatuur nu? Als je turbo opties aanhebt gaat de processor zichzelf overclocken. Echter bij idle gebruik mag dat gewoon niet gebeuren. Wordt de radiator wel warm? werkt de pomp?

Je cpu belasting is echt 0% in idle mode? (geen rare software die je gebruik verhoogd)

Zit er nog een andere take out ventilator in die kast?
Oftewel hoe is de airflow in die kast en waar zit de radiator/ventilator van dat ding?
Als de warme lucht in de kast wordt gebruikt om het water te koelen dan schiet dat niet echt op.

Hoe stabiel is die temperatuur nu? Als je turbo opties aanhebt gaat de processor zichzelf overclocken. Echter bij idle gebruik mag dat gewoon niet gebeuren. Wordt de radiator wel warm? werkt de pomp?

Je cpu belasting is echt 0% in idle mode? (geen rare software die je gebruik verhoogd)
Er staan geen turbo opties aan. De radioator is lekker cool en de pomp doet het (denk ik) omdat ik het water door de slangetjes voel stromen.

Zit er nog een andere take out ventilator in die kast?
Oftewel hoe is de airflow in die kast en waar zit de radiator/ventilator van dat ding?
Als de warme lucht in de kast wordt gebruikt om het water te koelen dan schiet dat niet echt op.
Ik heb 1 fan voor en 1 achter en de radiator zit boven aan de case. Om jullie even een beter beeld te geven:

Achterkant:http://i43.tinypic.com/2e1aycw.jpg , http://i42.tinypic.com/2s9d4yt.jpg
Voorkant:http://i44.tinypic.com/35iyli9.jpg

Dat is op zich goed, wordt lucht vanuit buiten de kast gebruik, welke koelvloeistof gebruik je?
En de heatsink zit met zo weinig mogelijk warmtegeleidende pasta goed gemonteerd? zo ja, nog gekeken of die mooi vlak was?

Heb met een gewone luchtkoeler op een i5 zonder gaming 25°.

Miss de boel "lappen"?
Ook de onderzijde van die heatsink.
http://www.tech-forums.net/forums/f10/cpu-lapping-guide-228558/

Ik heb geen vloeistof erin gedaan, het is een standaard no maintance pakketje. Ik heb er best weinig pasta op gedaan (gewoon de P methode). En wat is dat lappen?

Staat in die link, oppervlaktes vlak maken.
Maare, die retention ring ook eerst diagonaal vastgeschroefd, steeds elke kant een stukje vaster en daarna de andere 2 schroeven?
Kan mij voorstellen indien dat ding niet helemaal vlak op de heatsinck van de processor zit dat de warmteoverdracht niet optimaal is, vermoed toch dat het daarmee te maken heeft.

schroefjes van de beugel kruisend vast geschroefd?

van links boven naar rechts onder?

btw er moet redelijk wat druk op zitten dus extra aan draaien is niet erg
schroefjes moeten er niet losjes op zitten

schroefjes van de beugel kruisend vast geschroefd?

van links boven naar rechts onder?

btw er moet redelijk wat druk op zitten dus extra aan draaien is niet erg
schroefjes moeten er niet losjes op zitten
Ik heb de schroefjes van rechts boven naar links onder vastgeschroefd en ze zitten reete strak.

Ik hoop het ook haha. Volgensmij wel want de slangen en de pomp voelen aan of als er water door stroomt (beetje vibrerend).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan