Hallo,
Ik heb 2 pc´s runnen op Windows 7. Beide pc´s hebben 2 netwerkkaarten.
1 daarvan is door DHCP toegekend met IP range 192.168.1.100/24 tot 192.168.1.150/24.
Dit wordt gebruikt voor internet
Mijn tweede netwerkkaart in beide pc's zijn met een statisch IP adres geconfigureerd.
192.168.10.1/24 en de andere pc met 192.168.10.2/24
Bijna alles werkt prima, beide kaarten zijn te pingen met een constante tijd van 1ms.
Als ik vanaf pc1 pc2 wil benaderen (of andersom)via het statische ip adres werkt dit ook prima, tot dat ik bestanden ga knippen van pc2 naar pc1 (of andersom). dan ineens wordt de verbinding verbroken en is het niet meer te pingen.
Natuurlijk kan ik hem nog wel bereiken via de dhcp adres (100mbps) maar ik wil gebruik maken van mijn andere lijn (1gbps).
Heeft iemand meer problemen met dit?
Ik heb al diverse dingen geprobeerd maar begint nu toch echt te irriteren.
Als er een plaatje of meer uitleg nodig is geef ik die
hoop dat het zo eerst duidelijk is.
Update: Misschien handig om te melden, Op beide machines staat VMWare geïnstalleerd.
Ik heb 2 pc´s runnen op Windows 7. Beide pc´s hebben 2 netwerkkaarten.
1 daarvan is door DHCP toegekend met IP range 192.168.1.100/24 tot 192.168.1.150/24.
Dit wordt gebruikt voor internet

Mijn tweede netwerkkaart in beide pc's zijn met een statisch IP adres geconfigureerd.
192.168.10.1/24 en de andere pc met 192.168.10.2/24
Bijna alles werkt prima, beide kaarten zijn te pingen met een constante tijd van 1ms.
Als ik vanaf pc1 pc2 wil benaderen (of andersom)via het statische ip adres werkt dit ook prima, tot dat ik bestanden ga knippen van pc2 naar pc1 (of andersom). dan ineens wordt de verbinding verbroken en is het niet meer te pingen.
Natuurlijk kan ik hem nog wel bereiken via de dhcp adres (100mbps) maar ik wil gebruik maken van mijn andere lijn (1gbps).
Heeft iemand meer problemen met dit?
Ik heb al diverse dingen geprobeerd maar begint nu toch echt te irriteren.
Als er een plaatje of meer uitleg nodig is geef ik die

Update: Misschien handig om te melden, Op beide machines staat VMWare geïnstalleerd.
Laatst bewerkt: