problemen windows na nieuw moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

idrismaster

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2008
ik heb laatst een nieuw moederbord gekocht en die in mijn pc geplaatst.

betreft: asus p5q se2 hiervoor: asus mx/1333

het moederbord was compactible met mijn andere hardware alleen bij het opstarten van windows 7 gaat hij tot het logo dat beweegt en restart dan ik heb verschillende bios instellingen geprobeert maar er is geen verandering overigens is er na het inplaatsen geen nieuwe windows opgezet maar ik denk niet dat het daar aan ligt

overigens is er na het inplaatsen geen nieuwe windows opgezet maar ik denk niet dat het daar aan ligt

Hoi,
dat denk ik nu juist wel want je hebt nu toch ook een ander Bios?

ja de bios is anders een maat van me zij ook dat mijn geheugen misschien te oud was want het nieuwe moederbord werkt met 800 1066 en 1200 en mijn geheugen is 533 en 667 kan het daaraan liggen?

Niet alleen een ander Bios maar ook de chipset, bus-controller en nog wat meer zijn veranderd. Windows vind dat niet leuk. Bij vervanging van het moederbord, dien je Windows opnieuw schoon te installeren.

Hallo...

Neen.Zoals Crash al zei:Bij het plaatsen van een ander mobo(met andere specs)zal Windows opnieuw geinstalleerd moeten worden.

microsoft zelf is vaak niet zo happig op nieuwe hardware en is het dus meestal noodzakelijk om windows op nieuw te installeren en te activeren.

Ik heb het wel eens gehad dat hij het met nieuwe hardware wel deed maar na een tijd je zei windows wel dat ik het besturingssysteem op nieuw moest activeren vanwege veranderingen in de hardware.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan