Problemen WLan HP 620

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alfagek

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Sinds juli 2011 hebben wij een HP620 laptop. Dit beviel erg goed totdat in julie 2012 de harde schijf crashte. HP heeft hiervoor netjes een nieuwe opgestuurd en die heb ik zelf overgezet. Appeltje - eitje zeg maar. Sindsdien hebben wij echter problemen met ons netwerk thuis.

Met deze laptop kan ik niet meer in een beveiligd netwerk. Op het moment van installatie gaat het goed, maar de eerst volgende keer dat er verbinding gemaakt moet worden krijg ik de foutmelding dat de gegevens van de router niet overeenkomen met de gegevens in de laptop. Met de telefoons en laptops van familie leden hebben we geen last. Toen maar het netwerk onbeveiligd ingesteld zodat er in ieder geval verbinding gezocht kan worden. Echter verliest de laptop erg vaak de verbinding met de router. Probleemoplosser wordt dan ingeschakeld en soms gaat het wel ineens weer goed, soms krijgt ie gewoon geen verbinding... Nu dus ook niet. Zit nu gewoon aan het draad te werken (via de router) en dat gaat wel doed, maar is natuurlijk niet handig.

Het probleem is eigenlijk vooral dat de schakelaar zichzelf uitschakelt. Bij geen verbinding wil het wel eens helpen om de verbining opnieuw te proberen door de WLan knop (zendmastje) in te drukken zodat het even uitschakelt. Dan brandt er een rood/oranje lampje. Bij verbining moet deze blauw zijn. Als ik dan weer op de knop druk, wordt het lampje een halve seconde blauw om gelijk weer oranje te worden. Dan kan ik met geen mogelijkheid meer verbinding krijgen... Via apparaat beheer geeft ie aan dat het apparaat correctwerkt...

Moet ik me nu zorgen maken en is mijn netwerkkaart voor draadloos netwerk kapot of kan ik nog wat anders proberen? Als die wel kapot is, is het dan wijsheid om evt een USB netwerkkaart aan te schaffen of gewoon een nieuwe kaart in de laptop zetten?

Groet,
Bas

Lijkt mij een goed plan om (minstens) de driver van de wifi component bij te werken.
Wat is de precieze type-aanduiding van de laptop? En welk besturingssysteem staat erop?
Verder even melden wat er in Apparaatbeheer onder Netwerkadapters staat vermeld als wifi component.
Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Overigens ga ik er wel vanuit dat je bij het in- en uitbouwen van de harde schijf geen wifi-antenne hebt losgekoppeld of de kabel ervan geraakt, dus dat je 'voorzichtig' bent geweest.

Tijs.

Laatst bewerkt:
je zou ook nog even kunnen proberen om de huidige verbinding gewoon te verwijderen, en hem opnieuw in te stellen. Even "ontvrienden" en daarna een nieuw "vriendschapsverzoek" versturen, zeg maar. :-) Als er ergens een onduidelijk onregelmatigheidje zit, wil dat ook nog wel eens helpen..

je zou ook nog even kunnen proberen om de huidige verbinding gewoon te verwijderen, en hem opnieuw in te stellen. Even "ontvrienden" en daarna een nieuw "vriendschapsverzoek" versturen, zeg maar. :-) Als er ergens een onduidelijk onregelmatigheidje zit, wil dat ook nog wel eens helpen..

Dit heb ik al meerdere keren geprobeerd... Helaas werkt dit niet.:confused:

Lijkt mij een goed plan om (minstens) de driver van de wifi component bij te werken.
Wat is de precieze type-aanduiding van de laptop? En welk besturingssysteem staat erop?
Verder even melden wat er in Apparaatbeheer onder Netwerkadapters staat vermeld als wifi component.
Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Overigens ga ik er wel vanuit dat je bij het in- en uitbouwen van de harde schijf geen wifi-antenne hebt losgekoppeld of de kabel ervan geraakt, dus dat je 'voorzichtig' bent geweest.

Tijs.

Driver bijwerken heb ik reeds geprobeerd. Geeft aan dat er geen nieuwere versies/updates zijn.

Wifi component: Microsoft virtual WiFi miniport-adapter

Ik heb de laptop al een keer weer los gehad na de tijd om te controleren of er misschien een verbining los zat oid... Helaas gaf ook dit niet het gewenste resultaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de chipsetdrivers voor je MOBO geinstalleerd ?

Groeten Marcel

[...]Wifi component: Microsoft virtual WiFi miniport-adapter[...]

Dat is (tenzij ik me erg vergis) niet de wifi adapter. Zou iets met Broadcom, Ralink, Atheros, Qualcomm of Intel moeten zijn. Graag alsnog vermelden.
Verder mis ik de precieze type-aanduiding van de laptop.
[Verder kan het best zijn dat Microsoft geen updates heeft voor de drivers, maar dat ik (of anderen op het forum) wel updates kunnen vinden in andere bronnen, bijv. bij de wifi chip-fabrikant.]

Tijs.

Type aanduiding is HP620 - XN805EA#ABH

Onder netwerkadapters staat:
802.11 draadloze Lan Kaart - leverancier: Ralink Technology, Corp.
Bluetooth apparaat (Personal Area Network) - leverancier: Microsoft
Bluetooth apparaat (RFCOMM Protocol TDI) - leverancier: Microsoft
Microsoft virtual WiFi miniport-adapter - leverancier: Microsoft
Realtek PCIe FE Family Controller - leverancier: Realtek

Besturingssysteem is Wondoms 7 Home Premium.

Op de chip voor WiFi staat RAK-RT3090BC4 als product code.

Ik heb de computer net een keer uit gehad en nu heb ik wel weer draadloos internet. Moest hem wel weer handmatig instellen, want eerst brandde het oranje lampje nog. Kon er op drukken, gebeurde niets. Probleemoplossing kwam met de volgende vraag: "Schakel de voorziening voor draadloos netwerkverkeer in; als administratot uitvoeren?" Ja dus. En dan doet ie het weer een tijdje... Zolang als het duurt.

Heb je de chipsetdrivers voor je MOBO geinstalleerd ?

Groeten Marcel

Dit is voor mij net zoiets als Chinees lezen...:D

Ik kan wel een beetje met computers, maar dit gaat mij te ver (nog)

Even gauw googlen: MoBo is moederboard... Hoe installeer ik evt die chipsetdrivers dan?

Al eens gekeken naar de energiebeheer van die wifi adapter?, die uit zetten zou kunnen helpen.

Heb ik idd uit voor de wifi adapter...

Dit is voor mij net zoiets als Chinees lezen...:D

Ik kan wel een beetje met computers, maar dit gaat mij te ver (nog)

Even gauw googlen: MoBo is moederboard... Hoe installeer ik evt die chipsetdrivers dan?

Ik heb even gezocht en gevonden op de site van HP. Chipset driver geïnstalleerd op de laptop en nu is deze 802.11 draadloze Lan Kaart - leverancier: Ralink Technology, Corp. in het lijstje vervangen door: Ralink RT3090 802.11b/g/n WiFi Adapter Ik dus nog niet of dit ook het probleem al heeft verholpen, maar daar kom ik gauw genoeg achter. Anders ga ik vanavond weer proberen om weer op beveiligd over te gaan...

Mocht je nog wat willen proberen (als de uitgevoerde installatie van de Chipset drivers geen oplossing blijkt te zijn): Je kunt hier de RalinkTech drivers downloaden. Fake een naam en e-mail adres (ik gebruik altijd "Piet" en "Piet@chello.nl") en klik daarna op Submit om de download te starten.

Tijs.

@Alfagek,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd van je. Indien er nog niemand gereageerd heeft na je laatste bericht kun je hiervoor prima de knop bericht aanpassen gebruiken en nog informatie toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan