problemen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter chos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

chos

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Tijdens het online gamen krijg ik bij alle games om de zoveel tijd een "freeze" van 1-5 sec.
Dit gebeurd bij call of duty 4 om de 5 min, bij team fortress 2 hangt het er van af het kan
1x gebeuren in een half uur of pas 1x in het uur en als ik bf2 speel is het ongeveer om het kwartier. Het rare is dan vooral dat ik in singleplayers er geen last van heb dat is ook bij call of duty, fuel maar wel bij world in conflict.

mijn hele computer:
Asus Videokaart PCI-e Radeon HD4870 512MB DDR5 2xDVI/HDTV
Cooler Master Midi Tower Centurion 590 ATX No PSU (zwart)
Cooler Master Voeding Real Power M520 520W Modular
Corsair 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 Value
Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz 1333 6MB Box
Lite-On DVD-ROM IHDS118-18 16x/48x, SATA Bulk (zwart)
Microsoft Windows Vista Home Prem. SP1 NL 1u 64bit OEM
MSI P45 NEO2-FR iP45, SATA2 RAID, GLAN, Crossfire (moederbord is veranderd naar asus PQ5 maar weet niet precies welke)
Samsung 640GB SATA300 16MB, HD642JJ
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223B 22x/22x/12x Bulk (zwart)
TakeMS Card Reader 64 in 1 Intern Bulk

dxdiag:
screenshot022d.png

screenshot023j.png

screenshot024o.png

misschien kunnen jullie helpen.

Ben wel een beetje benieuwd naar de temperaturen. Als ik zo de hardware bekijk zie ik geen dingen waarvan ik dit soort problemen zou verwachten.

Kijk even met PC Wizard naar je temperaturen en post die hier.

Je zou bijna gaan denken aan toch een probleem met de voeding als ik die waardes zo bekijk, klopt niet echt veel van.....

is her misschien een ander programma om die waardes te kunnen bekijken?

Je zou eens even kunnen proberen met Everest. CPU-Z is ook nog een optie, maar ik weet even niet uit m'n hoofd of die ook temperaturen van andere componenten dan je processor uitleest.

Maar als deze temperaturen kloppen mag dat ook het probleem niet zijn. Dan zou inderdaad je voeding brak kunnen zijn.. Aan de harde schijf kan het nauwelijks liggen denk ik, de grafische kaart wordt ook lastig (tenzij je last hebt van 'artifacts'), en de processor lijkt me ook uitgesloten, als daar wat mis mee is zou het probleem constant zijn. Zelfde geldt voor je moederbord.

Edit: sorry verkeerd begrepen, de waardes van de voeding liggen inderdaad niet goed. 12V = 11,4.. 5V = 6,12V. Die laatste is een onacceptabele afwijking van 20%.
De meest nauwkeurige meting krijg je van een voltmeter, die is te koop bij elke bouwmarkt.

Laatst bewerkt:
voltmeter hebben we ook wel thuis liggen maar ik heb geen idee waar ik hem moet op aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan