Problemo kleurenkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Missmayo83

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
hallo.

ik weet niet of iemand van jullie enig idee heeft, maar vanmorgen bij het opstarten van mijn computer, waren de instellingen van het beeldscherm helemaal omgegooid, mijn scherm heeft nu maar 16 kleuren haha en weinig pixels, het hele bureaublad is zoiezo megagroot!......ligt het aan de instellingen? ik kan het niet veranderen, heb ik al geprobeerd of is misschien de kleurenkaart kapot?
Hellpuuuuup (dit is geen fijn beeld haha kan niet eens normaal plaatjes zien)

GReetzz marjolein

Welkom op Helpmij!

Heb je een cd'tje van je videokaart? Zo ja, dan in apparaatbeheer je videokaart verwijderen, opnieuw opstarten en hij zal een videokaart herkennen. Dan de drivers opnieuw installeren.

Ik neem aan dat je al bij beeldschem hebt geprobeerd om hem op een andere waarde te zetten.

hai.....jah ik heb alles geprobeerd....maar kan gwoon iid die instellingen niet meer 'ophogen' kan maar tot de 16 kleuren..
ik heb ff gekeken naar de cd-rom...wat moet daar precies opstaan?
en waar kan ik apparaatbeheer vinden?
hah ja ik vraag het maar want heb geeeeen idee.
thanxx

Op cd cdrom moet de naam van je videokaart staan, maar ik denk zelf dat het een onboard kaart is van PB, dus je zal hem niet hebben.

Apparaatbeheer in win98? Ik denk ongeveer bij start, configuratiescherm, systeem, apparaatbeheer? Of zo ongeveer in ieder geval:D

Kijk dan even of er uitroeptekens of vraagtekens staan, en zo ja, alleen bij je beeldscherm adapter?

Laatst bewerkt:
okay dankje!

Ik heb apparaatbeheer gevonden :D....videokaart staat zeker onder Standard Display Adapter (VGA) ofniet?
ik heb ook een cd-rom gevonden weet niet of het 'm is.....er staat video graphics adapter op (software driver) van accelerator.
dus als ik het goed begrijp moet ik die VGA (onder apparaatbeheer verwijderen, cd-rom erin doen...computer opnieuw opstarten en dan herkent de computer de videokaart zelf en dan als het goed is ...staat de videokaart goed weer geinstalleerd?

Groetjess

ik heb ook een cd-rom gevonden weet niet of het 'm is.....er staat video graphics adapter op (software driver) van accelerator

(sorry hoor maar heeft iemand enig idee of dit de goede cd-rom is want durf de VGA er niet zo af te gooien als ik niet helemaal cekerss ben dat ik de goede cd-rom heb voor de kleurenkaart..
:rolleyes: :cool:

Greetz

Als dat de crom is die je bij de pc (videokaart) hebt gehad , dan kun je die cd er gewoon indoen. Meestal start de cdrom gelijk op en installeert hij zelf de drivers na een paar keer op "volgende" en "ja" en zo gedrukt te hebben.

Als het niet de juiste cd is kun je altijd weer de drivers verwijderen en krijg je weer na het opstarten deze standaard driver die je NU hebt. (standaard VGA)

Geplaatst door Missmayo83
hallo.

ik weet niet of iemand van jullie enig idee heeft, maar vanmorgen bij het opstarten van mijn computer, waren de instellingen van het beeldscherm helemaal omgegooidnormaal plaatjes zien)

GReetzz marjolein

ff een vraagje, maar heb je daarvoor misschien wat geinstaleerd of verwijderd?

hai....ja die avond daarvoor heeft iemand hier een mp3 speler geinstalleerd...weet niet of diegene wat verwijderd heeft ofzow (zei van niet) ik dacht zelf dat ze aan wat stekkertjes gezeten had..
hoezo? kan het daar ookaan liggen?

want is natuurlijk wel zo als de computer weer opnieuw opgestart wordt (wat dus het geval was pas vanmorgen) dat de nieuwe intellingen pas actief worden toch?

Ja, na het opstarten worden de nieuwe instellingen weer actief. Dus het kan best die avond ervoor gebeurd zijn.

Maar als de kabels niet goed vastzitten , of de kaart zelf, dan start de pc meestal niet op en krijg je harde piepjes uit je pc. Dus het lijkt me een driverprobleem.

okayyy hmmmm weet je misschien ook wat het kan zijn wat ze dan eventueel verandert heeft of verwijderd ..(zal wel niet zow zijn van hej: ik ga ff de beeldscherm instellingen veranderen toch) :D
ik bedoel wat heeft heeft de installatie van de mp3 speler te maken met de beeldscherm instellingen, dat dit zo kan veranderen en dat ik nu alleen maar 16 kleuren kan instellen + 640 bij 480 pixels?

(jah lastig ben ik he :rolleyes: ;) ...)

Lastig ben je niet, daar is helpmij toch voor :)

Wat er gebeurd is weet ik niet. Lijkt me niet dat iemand dat bewust verwijderd heeft. Per ongeluk lijkt me ook sterk.

Maar we kunnen wel proberen om het op te lossen.:)

hahaha okay gelukkig;)......hmmmmmm wordt er een beetju :mad: van ;) .....want snap echt niet wat er nu pcies gebeurt is..
maar bedankt iig voor de info!
Ik ga ff kijken of ik eruit kan komen....als het opgelost is laat ik het ff weten!

Groetjess!!

Zo niet, dan zien we je ook weer terug:D

Succes!

PS. Je had in apparaatbeheer geen uitroepteken of vraagteken? Anders zou dit een conflict tussen de apparaten kunnen betekenen.

hahah neej ik heb nix achter VGA staan bij apparaatbeheer en dan beeldschermadapters...dus dat is dan niet het geval gelukkig.,..:D ...hhhaha nawja ga eerst ff lekker uit en zien we morgen wel verder ;) ..

Thanxx alsnog groetjess

hello ben ik weer ;)
wij hebben gister de nvidia 95/98/ME drivers verwijdert als tip van iemand die ook aardig wat van computers weet....van hem hebben we het volgende bestand gekrgen: 56.64 win9x international ...als je dit installeerd geeft hij aan dat er een bepaalde chip niet gevonden kan worden :rolleyes: dus dat lukt niet.
aan de instellingen is niets verandert trouwens.... nu heb ik wel bij VGA bij apparaatbeheer een uitroepteken staan achter de nvidia riva TNT 2 pro w9x v3.84..

ik heb ook de cd-rom van de kleurenkaart erin gedaan hier kan je kiezen bij install drivers uit chipset en cardtype...nu heb ik gekeken bij de aida32 en daar staat bij chipset datgene er niet bij wij hebben de rage 128 pro II (TF) als chiptype...

hmmmm weet iemand wat hier de bedoeling van is?? :confused: :8-0: :o

Ik weet niet wat er allemaal op je cdrom staat, maar 1 driver zou toch moeten werken als het het juiste cd'tje is. Misschien even goed lezen of proberen. Hiervandaan moeilijk in te schatten.

hoi:D
nouw het is allemaal al opgelost....we hebben de computer weggebracht:o
er was iets mis het de harde schijf waardoor wanneer er iemand iets nieuw installeerde alle huidige instellingen werden vernietigd en weer terug ging naar de oude standaard intellingen..wanneer je dus de computer daarna weer opnieuw opstartte
dacht dat het zoiets was;)
Magoed allus is weer goed, ze hebben alle programma's eraf moeten gooien en alles weer opnieuw moeten installeren..heel gedoe iig!
nouw toch bedankt voor jullie hulp hiermee!

Groetjes Marjolein

Eind goed, al goed. Jammer dat je harde schijf kapot was.

Kreeg je je schijf nog mee? Dan kun je nog belangrijke dingen overzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan