Problems Draadloos Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

EelcoT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Berichten
4
Ik heb enige tijd geleden een laptop aangeschaft en ook gelijk een draadloze router van het merk sitecom. De desktop die ik al in bezit had was verbonden via onlin(casema) met een motorola modem. Ik heb de draadloze modem er tussen geplaatst en alles werkte gelijk perfect. De desktop nog gewoon dmv bekabeling en mn laptop via het draadloze netwerk. Nou heb ik enige dagen geleden geprobeerd het netwerk te beveiligen, maar dat is niet helemaal gelukt. . Omdat ik het een te technisch verhaal vond ben ik opgehouden met het instellen hiervan en heb, denk ik, alles weer zo gezet zoals daarvoor. Echter, vanf dat moment kon ik zowel met de desktop als mn laptop niet het internet op. Aangegeven werd dat ik een beperkte toegang tot internet heb( desktop XP) of alleen lokaal toegang(latop vista). Nou heb ik de router ertussen uitgehaald en doet internet het wel weer op de desktop, maar nu zou ik graag weer online gaan op mn laptop.:confused:

Wie kan mij met dit probleem helpen??? Is een heel verhaal maar heb t zo gedetailleerd mogelijk geprobeert weer te geven. Alvast bedankt, Eelco
 
Ik zou de router een "total reset" geven, een klein knopje wat je moet indrukken met een naard of paperclip o.i.d.. vervolgens gaat de router terug in de fabrieksinstellingen.
Hierna het boekje erbij pakken van je router en exact volgen, je moet namelijk eerst je router "bedraad" configureren, met je gebruikersnaam, wachtwoord e.d.
De WEP en of WPA-PSK key moet je nog maar even niet instellen. Als je alles , behalve de beveiliging hebt ingesteld, zou je sowieso met je bedraade PC op internet moeten kunnen.
Als je vervolgens draadloos verbinding wilt maken moet je met de laptop verbinding proberen te maken met je router (naam router zou tussen de beschikbare netwerken moeten staan).
Lukt dit ook, dan kun je eventueel met je bedrade PC terug gaan naar je router en hier een WPA/PSK code inzetten, deze code goed onthouden.
Als je dan vervolgens met je laptop draadloos internetverbinding wilt maken kies je weer voor je eigen router, geef "verbinding maken" aan, en vervolgens zal je laptop (eenmalig) om je code vragen, klopt deze code met wat je zojuist heb ingevoerd in de router dan krijg je internet verbinding !!

Succes!
Jac
 
Bedankt voor je reactie!!! Ga het vandaag proberen, hoop dat het lukt...:thumb:
 
Goed, het wil nog steeds niet lukken.. Krijg op geen enkele manier een goede verbinding met de draadlose router.. Heb het ook met een usb adapter geprobeerd op mn desktop, maar heb dan ook "beperkte toegang". Er gaat dus denk ik wat mis in de communicatie tussen de router en de originele modem van casema.. Wie heeft er tips voor me? (misschien gewoon een nieuwe router kopen??:mad:) Thanks!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan