Probllem opgelost router WRT160N van Linksys .

Status
Niet open voor verdere reacties.

GAMVUUR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
Berichten
2
Gekocht (06-02-2010) nieuwe router WRT160N van Linksys .

Moest iedere keer tweemaal de adapter inschakelen om spanning te krijgen.
Ik dacht eigenlijk dat het aan de adapter lag!
Het gekke is dat als het 12Vdc stekertje er in en eruit gestoken wordt er wel in een keer goed wordt opgestart.
Het is een z.g.n. geschakelde voeding (dus zonder een transformator).
Terug gegaan naar Dynabite, ze vonden het ook raar.
Ik heb een nieuwe meegekregen en na een paar dagen weer rare problemen met starten nu als de adapter warm is en met spontaan uitvallen van de router.

Met een andere adapter, van een foto camera geprobeerd en dan geheel geen problemen.
Is ook 12Vdc - 0,5A en geschakeld.
Ik ben maar weer terug gegaan, ze hadden er nooit problemenen en ook nooit twee apparaten met bijna de zelfde klachten van de zelfde klant gehad, na het gezien te hebben zijn ze toch maar gaan bellen.
Linksys zegt dat er ingeschakeld moet worden met het kleine 12Vdc stekertje aan de achterzijde van de router en legt dit uit als een zachte reset van het apparaat.
En wisten dat het voorgaande met de adapter kon ontstaan.
Ik mag nu een andere kiezen als ik dit zo inschakelen niet wil.
Toch het geheel maar weer meegenomen, de router is tenslotte een prima ding.

Note:

Het geheel werkt nog steeds prima met het andere adaptertje, wat van een foto toestel is.

De problemen ontstaan:

a) doordat een geschakelde voeding op een 30kHz werkt of hoger.
Een geschakelde voeding kan worden beinvloed als er een impedantie (spoeltje of condensator) aangehangen wordt.

b) het niet afgeschermde snoer naar de router kan als een antenne werken en storing oppikken, dit kan ook omdat er geen ringkern of andere ontstoring in het snoer zit vlak bij de router.

c) of de adapter/router combinatie is niet goed ontwikkeld en storen deze onderling elkaar tijdens inschakelen en gebruik.

Het is dus een productiefout en niet een z.g.n. zachte reset.

Vriendelijke groeten en succes,

Gerard A.M. van Vuuren, jaren werkzaam geweest in elektronische productontwikkeling.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan