probs met USB-poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audreytje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Ik heb al een tijdje problemen met mijn USB-poorten. Vanachter in de pc zijn er 4 en deze zijn alle 4 in gebruik. Als ik bv. mijn printer uittrek en ik steek er mijn i-pod in valt de pc uit en blijft hij herstarten tot ik de i-pod er terug uithaal. Dit heb ik met mijn mp3 en camera ook. Bij internet (draadloos), printer, scanner en webcam is er geen enkel probleem. Ik heb vandaag ook de USB-poort aan de voorkant van de pc geprobeerd (had ik nog nooit gebruikt) maar daar is er juist hetzelfde probleem.
Bij apparaatbeheer staat er nergens een geel vraagteken, dus daar kan het probleem niet zitten.
Kan er iemand helpen?:confused: Want heb echt alles al geprobeerd..

xx

De gevraagde hoevelheid energie gaat de toegestane hoeveelheid te boven (grens is 500 milliampere, zie bijlage).

Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc

Dan kijken onder de sectie USB Controllers (=openklikken via de + )
Dan bij alle Hoofdhubs of Roothubs kijken hoe het energieverbruik is per apparaat.

PS: Je ipod trekt stroom om op te laden van de USB poort, dus daar zal het aan liggen.

Zie bijlage waar je naar zoeken moet.

Haal het andere apparaat danwel de andere apparaten van de poort af waar je de ipod op wilt aansluiten, anders gaat het dus mis met de energievoorziening.

Andere mogelijkheid is een externe USB hub met eigen energievoorziening aansluiten op 1 van de poorten, en aan de hub dan weer apparaten aansluiten, zoals je ipod.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• energie_verbruik_USB.JPG
    energie_verbruik_USB.JPG
    37,5 KB · Weergaven: 34
Dus als ik gewoon een hub koop, zou het probleem opgelost moeten zijn?
Ik ga er woensdag 1 kopen en ik hoop dat het probleem daarmee opgelost is..
Thanx
xx

Let wel op: het moet een hub zijn met een externe voeding!

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan