Probs met XP+SP@

Status
Niet open voor verdere reacties.

kale_gek

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
XP+SP2

Nou ik hoop dat iemand me kan helpen zit met me handen in het haar terwijl ik die niet heb:rolleyes:

Ik heb de volgende problemen op mijn comp:

mijn comp:

AMD Athlon 2400+
2x512 kingston geheugen
gf4 ti4200 kaartje
en een creative soundkaart en nog wat harde schijven

1. ik heb ongeveer 1 week geleden een nieuw moederboard geplaats, de a7v880 en heb toen noodgedwongen een nieuwe windows installatie moeten doen.
Ik heb toen besloten om xp+sp2 een geslipstreamde versie te installe en daarna zijn de problemen begonnen.

de problemen zijn :

als ik een bestand wil versturen naar een vriend wie dan ook dan komen 9 van de 10 verzonden bestanden corrupt aan terwijl de filesize exact hetzelfde is het gaat gruwelijk mis.
Ook heb ik een 2e pc in een netwerkje hangen te weten een Pentium 4 2800 ook dezelfde xp+sp2 erop gezet en als ik daar iets naar toe stuur dan komt het incompleet op die pc aan, krijg dan dus CRC error bij het uitpakken van de winrar file.
Ik weet echt niet wat ik hier fout doe, heb de standaard XP firewall ook op beide comps uitgezet maar niets helpt norton 2004 ook uitgezet helpt niks en heb nu net 30 min geleden nieuwe installatie gedaan [ weer ] en probleem is er nog steeds.

Probleem 2:

ongeveer 30x per dag krijg ik een error in mijn explorer als ik bijv: een map of file met rechtermuisknop aanklik dan slaat alles vast en krijg ik die error "er is een fout opgetreden in explorer en moet worden afgesloten "maar die sluit dus niet af moet hem handmatig afsluiten in taakbeheer en in taakbeheer moet ik dan afsluiten DRWTSN32.EXE heb dit ook ingetypt in google en heb wel wat oplossingen gevonden maar niks helpt.

Hoop dat er iemand is die me wat wijzer kan maken

:)

Gr Kale gek

Laatst bewerkt:
je verhaal verteld heel veel maar ik heb maar een simpele vraag.
Heb je xp al eens geinstalleerd zonder sp2.

Ja heb tot een week geleden met normale windows xp +sp1 gedraaid na moederboard vervanging heb ik gelijk xp+sp2 installed

Dat is raar. Bij mij draaien 4 computers probleemloos na de installatei van een geslipstreamde XP SP2. Kan het een hardwareprobleem zijn? Geheugen? Gaat wel eens stuk na overbouwen vanwege statische electriciteit. Memtest al geprobeerd?

Met vriendelijke groet,

Han

geheugen deed voorheen raar memtest gedaan kon ik eerlijk gezegt niet wijs uit heb toen dus dat nieuwe moederboard aangeschaft en geheugen werkt weer perfect doet nu weer dingen die voorheen niet mogelijk waren.

heb net nog even in de bios gekeken er zit namelijk gig lan onboard op die ook maar 30 sec lang werkt daarna valt mijn internet weg dus ik had er al een realtek kaartje ingezet.
Ik heb de lan onboard zojuist disabled in de bios

Ik denk dat ik de oude xp er weer eens op zet kijken wat die doet ik kijk vanavond nog even af of iemand een oplossing heeft.

iig allemaal toch bedankt voor het meedenken

Geplaatst door vlaar
Lijkt op een defect in het moederbord?

Han

En wat denk jij dan dat het probleem kan zijn met moederboard ?

kan het zijn dat de data niet goed wordt doorgegeven naar mijn netwerk want daar lijkt het wel op ook al is dit een nieuw moederboard er kunnen altijd problemen mee zijn.

Je hent een neiuw moederbord. Zet daar eerst eens gewoon xp met sp1 op en kijk dan eens, niet meteen met sp2 beginnen.
Hier zijn nog te veel negatieve dingen over geschreven.
Als het met sp1 werkt dan kun je altijd sp 2 er nog opzetten.

Geplaatst door puppie
Je hent een neiuw moederbord. Zet daar eerst eens gewoon xp met sp1 op en kijk dan eens, niet meteen met sp2 beginnen.
Hier zijn nog te veel negatieve dingen over geschreven.
Als het met sp1 werkt dan kun je altijd sp 2 er nog opzetten.

Ik ga het dadelijk gelijk proberen ik laat nog even van me horen
bedankt zover

Heb de oude windows xp erop gezet met sp1 en het probleem van de explorer errors zijn over alleen nu zit ik nog met het andere probleem ik verlies data als ik ga uploaden ook naar mijn 2e pc verlies ik data het is heel gek de filesize blijft exact hetzelfde alleen er komt maar 2/3 aan
Dus kort samengevat alles wat ik wegstuur komt incompleet aan op andere computers:rolleyes:

Wie weet raad ?

Het downloaden gaat wel goed geen problemen.

geheugen werkt goed was voorheen niet goed met het aanmaken van par2 files ik weet niet of je dat kent ? maar dat vergt nogal veel van ej geheugen dat ging voorheen niet en nu weer wel heb ook bios reset gedaan vandaag daarna xp+sp1 erop gezet en eerst leek het probleem over met posten maar bleek slechte hoop te zijn zojuist kwam ik er achter dat bijna alles wat ik verstuur incompleet doorkomt op andere pc's heb net ook nog de onboard lan opnieuw installed ik dacht komt mischien door sp2 maar nee hij stopt er gewoon na 30 sec mee de verbinding valt dan uit ikkrijg ook de melding dat een van de kabels niet is aangesloten als ik dan de netwerkverbinding uitzet van de lan onboard en weer inschakel dan werkt hij weer 20-30 sec daarna weer precies hetzelfde verhaaaltje werk nu met realtek kaartje en dat gaat goed met downen maar slecht met posten/uploaden.

Hoop dat je iets weet
sorry voor mijn hele lange regels had ff geen zin om , en. te gebruiken :(

Ik ga morgen het oude moederboard terug plaatsen dat werkte goed alleen geheugen deed moeilijk kijken of dan het probleem is opgelost ik laat nog even van me horen als het gelukt is allemaal bedankt tot zover :thumb:

Netwerk probs ---> Opgelost uitleg in topic

Ok ben ik weer :)

Het probleem is opgelost en zal even uitleggen wat ik gedaan heb.
Mijn moederboard de ASUS a7V880 is gewoon goed niks mee aan de hand, alleen de bios was niet goed.
Ik ben gaan kijken bij www.asus.com, heb daar de laatste bios gedownload en die erop gezet.
Daar stond namelijk dat de huidige bios van mijn mobo van juni dit jaar problemen gaf met bepaalde PCI soundkaarten en ik had dus zo'n PCI soundkaart van Creative.
Ik heb daarna dus gelijk die soundkaart verwijdert uit pc en mijn onboard sound even enabled in de bios, hierna werkte mijn bestanden versturen weer als vanouds en nog mooier mijn lan onboard blijft nu ook werken.
Er waren ook wat kleine problemen met mijn geluid en die zijn ook weg :thumb:
Dus wat ik nu gedaan heb is nieuwste bios erop gezet en de laatst drivers gepakt voor mijn soundkaart en alles is nu goed.

Dus kortom mijn soundkaart gaf een hardware conflict op mijn PCI slots :confused:
Wie had dat nou verwacht :rolleyes:

Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar mededenken en mischien kan ik jullie nog eens helpen en hopelijk hebben jullie iets aan mijn oplossing gehad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan