proc werkt niet op ander mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouman4

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
ik heb een amd k6 proc van 500 mhz. het oorspronkelijke mobo is dood hij hoort in een soket 7. nu heb ik nog wat van die mobo,s met soket 7 maar daar doet hij het niet op. terwijl een pentium chip van 100 mhz of een MII van 75 mhz het daar weer wel op doen.
zouden die type,s deze chip niet aan kunnen of heb ik hem verkeerd ingesteld.

Dit volg ik niet een Pentium werkt wel op een AMD socket???:8-0:

Laatst bewerkt:
Die volg ik ook niet, maar stel dat het kan????? Dan zal dat mobo die 'supersnelle' 500 mhz waarschijnlijk niet aankunnen aangezien die pentiums maar 75 en 100 mhz zijn?

Hallo,

Een AMD K6 draait wel degelijk op een socket 7 bordje (Zelfs op een socket 5 bord)

Je moet de jumpersettings veranderen. Kijk op het net even welk bordje je hebt, en zoek daar de jumpersettings bij voor AMD K5/K6 processoren.

MVG,

Mavaros

P.S. Een pentium op een socket 7 bord kan 266 MHz draaien
Een AMD draait max 233 op een gewoon socket 7 bordje, echter een supersocket 7 bord kan de 500 MHz wel halen. (Ligt een beetje aan het merk)

Laatst bewerkt:
de 500 mhz amd kan zelfs over geklokt worden naar 750 mhz op zijn orginele plankie. ik heb er namelijk nog zo een. maar op een socket 5 past hij niet hoor al geprobeerd. het zijn nogal oude mobo,s dus denk dat ze de proc niet aankunnen blies net al een plankie de lucht in dat ruimt op. al doet hij het nog wel de bios schijnt op hol geslagen te zijn :D

:o Sorry, Op een socket 5 kan allween een Pentium 1 processor .

Mavaros

ok mensen ik denk dat ik het al weet. het zijn gewone socket 7 mobo,s. na wat zoek werk op type nummers en chipsets. dus de max snelhijd kan ik er helaas niet uithalen .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan