Beste helpers,
Ik heb een bestand waarbij ik mijn verzameling bieretiketjes bijhoud.
Het komt erop neer dat ik in kolom K een kruisje zet bij het bier waarvan ik een etiketje heb.
Nou kan ik natuurlijk het aantal van die brouwerij automatisch bijhouden.
En om controle mogelijk te maken tel ik ook meteen het aantal etiketjes van brouwerijen die met een A beginnen.
Ook dat kan ik automatisch doen maar ik kies ervoor om dat handmatig te doen.
Op die manier kan ik nooit per ongeluk ergens een kruisje zetten en dat mijn totaaltelling dan niet meer klopt.
Maar nu heb ik een procedure geschreven die mij ook nog even visueel maakt dat ik op twee plaatsen de aantallen handmatig moet wijzigen.
Zodra ik in kolom K een kruisje plaats wordt cel B3 (het totaal van kolom K) vergeleken met B2 (het totaal van kolom F) en B1 (het totaal van kolom E)
Dus heb ik een nieuw etiketje van een biertje (kolom L) dan zet ik een kruisje ervoor (kolom K) en dan wordt cel C1 rood.
Deze blijft rood totdat ik de totalen van kolom E en F handmatig heb aangepast.
Maar nu het probleem.
Als ik per ongeluk iets in kolom K zet (daar was de procedure voor bedoeld) wordt C1 netjes rood, maar zou ik graag mijn fout ongedaan maken door op de betreffende knop ongedaan maken te klikken.
Die werkt echter niet meer (vanwege die procedure). In de volledige versie van mijn bestand werd niet de laatste actie ongedaan gemaakt, maar de actie daarvoor (bijvoorbeeld tekst typen in een andere cel, niet in kolom K).
Kan ik dat ergens corrigeren?
Bijgaand een verkort voorbeeld van mijn bestand.
Bekijk bijlage Brouwerijen_test.xlsmBekijk bijlage Brouwerijen_test.xlsm
Ik heb een bestand waarbij ik mijn verzameling bieretiketjes bijhoud.
Het komt erop neer dat ik in kolom K een kruisje zet bij het bier waarvan ik een etiketje heb.
Nou kan ik natuurlijk het aantal van die brouwerij automatisch bijhouden.
En om controle mogelijk te maken tel ik ook meteen het aantal etiketjes van brouwerijen die met een A beginnen.
Ook dat kan ik automatisch doen maar ik kies ervoor om dat handmatig te doen.
Op die manier kan ik nooit per ongeluk ergens een kruisje zetten en dat mijn totaaltelling dan niet meer klopt.
Maar nu heb ik een procedure geschreven die mij ook nog even visueel maakt dat ik op twee plaatsen de aantallen handmatig moet wijzigen.
Zodra ik in kolom K een kruisje plaats wordt cel B3 (het totaal van kolom K) vergeleken met B2 (het totaal van kolom F) en B1 (het totaal van kolom E)
Dus heb ik een nieuw etiketje van een biertje (kolom L) dan zet ik een kruisje ervoor (kolom K) en dan wordt cel C1 rood.
Deze blijft rood totdat ik de totalen van kolom E en F handmatig heb aangepast.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Range("B3").Value <> Range("B2").Value Or Range("B3").Value <> Range("B1") Then
Range("C1").Interior.Color = 255
Else
Range("C1").Interior.Color = 8421504
End If
End Sub
Maar nu het probleem.
Als ik per ongeluk iets in kolom K zet (daar was de procedure voor bedoeld) wordt C1 netjes rood, maar zou ik graag mijn fout ongedaan maken door op de betreffende knop ongedaan maken te klikken.
Die werkt echter niet meer (vanwege die procedure). In de volledige versie van mijn bestand werd niet de laatste actie ongedaan gemaakt, maar de actie daarvoor (bijvoorbeeld tekst typen in een andere cel, niet in kolom K).
Kan ik dat ergens corrigeren?
Bijgaand een verkort voorbeeld van mijn bestand.
Bekijk bijlage Brouwerijen_test.xlsmBekijk bijlage Brouwerijen_test.xlsm
Laatst bewerkt: