bart2jes
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 jul 2006
Hallo allemaal,
Ik heb twee vragen waar ik op internet geen antwoord op kon vinden (het gaat 2 maal om vbs taal).
Allereerst probeer ik al een tijdje iets te maken waarmee je een proces kunt beëindigen. Dat wil op zich zelf nog wel lukken, maar als ik het probeer met behulp van een inputbox, dus dat je bijv. gnotify.exe intypt en dat hij dat dan beëindigd, dat wil nog niet lukken. Ik krijg deze foutmelding als ik het proces dat ik wil beëindigen heb ingetypt:
Regel: 9
Teken: 1
Fout: 0x80041017
Code: 80041017
Bron: (null)
Dit is het script dat ik gebruik:
Deze code werkt wel als je de inputbox en de Dim weglaat en strProces vervangt voor een proces tussen 'deze' tekens.
Mijn tweede vraag is deze: hoe kan ik in vbs een opgeslagen tekstbestand openen om vervolgens elke regel apart of samen in een msgbox te laten zien?? Op internet kon ik alleen VB scripten vinden, geen VBS...
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Ik heb twee vragen waar ik op internet geen antwoord op kon vinden (het gaat 2 maal om vbs taal).
Allereerst probeer ik al een tijdje iets te maken waarmee je een proces kunt beëindigen. Dat wil op zich zelf nog wel lukken, maar als ik het probeer met behulp van een inputbox, dus dat je bijv. gnotify.exe intypt en dat hij dat dan beëindigd, dat wil nog niet lukken. Ik krijg deze foutmelding als ik het proces dat ik wil beëindigen heb ingetypt:
Regel: 9
Teken: 1
Fout: 0x80041017
Code: 80041017
Bron: (null)
Dit is het script dat ik gebruik:
Code:
Dim strProces
strProces = Inputbox ("Voer proces in.")
strComputer = "."
MsgBox strProces
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colProcessList = objWMIService.ExecQuery _
("Select * from Win32_Process Where Name = strProces")
For Each objProcess in colProcessList
objProcess.Terminate()
Next
Mijn tweede vraag is deze: hoe kan ik in vbs een opgeslagen tekstbestand openen om vervolgens elke regel apart of samen in een msgbox te laten zien?? Op internet kon ik alleen VB scripten vinden, geen VBS...

Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Laatst bewerkt: