proces wscript.exe maakt pc traag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esdal14

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Hallo Allemaal,

ik zit met een klein probleempje.
Als ik mijn pc opstart, dan gaat dit echt verrekte traag, dit komt allemaal door het Windows Script Host Service bestand (wscript.exe) wat standaard bij Win7 wordt gestart.
Wanneer ik dit proces (handmatig) beëindig, loopt het systeem weer lekker soepel en gaat alles gewoon zoals ik gewend ben, het proces neemt zo'n 30% van de CPU in gebruik, wat niet normaal hoog is.
Nu is de vraag, kan ik ergens aanvinken dat ik het niet automatisch wil laten opstarten of kan ik het misschien helemaal verwijderen?
Heb al gekeken via msconfig, maar daar kan ik het niet tussen vinden, wel kan ik het bestand in de systeem32 map vinden.

Bij voorbaat dank! :thumb: :d

wscript.exe wordt niet standaard gestart, alleen als er ergens een opdracht wordt gegeven een .VBS bestand te starten. VBS scripts die zomaar op je PC verschijnen zijn meestal geen aardige scripts. Doorzoek je PC op VBS bestanden. Gebruik je een goede virusscanner?

Wscript.exe maakt pc traag

Gebruik zelf Avast, dit bevalt mij prima en pakt alle virussen er zo uit. Het zou best een geïnfecteerd bestand kunnen zijn, alleen weet ik niet hoe ik dit moet verhelpen, aangezien ik niet weet of een systeem scan dit virus ook zal detecteren. Zou het ook kunnen dat er een fout in een register vermelding zit, waardoor hij niet soepel kan doorlopen? Is het misschien een optie om wscript.exe te verwijderen of uit te schakelen??

wscript.exe verwijderen is niet zo'n goed idee, wel kun je het programma hernoemen. Er zijn tenslotte ook nuttige scripts en als je die wilt draaien onder windows heb je wscript.exe echt nodig.

wscript.exe is het probleem niet, wat je moet doen is opzoek naar het script dat door wscript.exe wordt uitgevoerd. De volgende opdrachtregel kan jou hierbij helpen.
dir /a /s "%homedrive%\*.vbs"

Overigens kan je het register raadplegen.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan