processen verwijderen/stoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.overkamp

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Beste mensen,
Ik heb een oude laptop van mijn werk gekregen en opnieuw geinstalleerd.
Het opstarten duurt even, maar het is ook wel een oudje.
Nu heb ik een programma autoruns. (geweldig programma)
Hier kan je de processen bekijken en eventueel uitschakelen.

Nu wil ik weten wat ik nog meer uit kan zetten.
Ik heb al een optie Hide microsoft entries gebruikt, dan verbergt het programma de essentiele items voor het opstarten.

Ik kan niet zo veel uitvoeren met het programma, dus ik heb het opgeslagen als een txt file.
Wie kan me vertellen wat ik nog meer kan uitschakelen?
AVG is de virusscanner.

Groetjes,
mirjam

Bijlagen

ik zie winrar er regelmatig in voorkomen; dit is een zogeheette inpakprogramma, zodat je meerdere bestanden in 1 kan zetten, wat makkelijker is voor data-overdracht..
zeer handig programma vind ik zelf.

de andere dingen zeggen me niet zoveel..

Klopt,
Ik heb er ook nog niet zo veel op staan.
Windows XP + updates, office, een paar spelletjes, winrar, avg anti virus.

Je kan de Blauwe Windows xp taakbalk vervangen door de klassieke versie, hierdoor bespaar je heel wat werkgeheugen.

Verder kun je met Winpatrol ook veel onnodige dingen uitzetten die opstarten. tevens controleert deze of er instellingen worden gewijzigd door spyware, keyloggers enz.

Als je zoekt naar een stukje (opstart-) snelheidswinst adviseer ik je AVG eens te deactiveren bij het opstarten en de tijden te vergelijken. Vermoedelijk zal je een significant verschil bemerken. In dat geval adviseer ik je een andere antivirussoftware b.v. Avira of Eset.

Je kan de Blauwe Windows xp taakbalk vervangen door de klassieke versie, hierdoor bespaar je heel wat werkgeheugen.

Verder kun je met Winpatrol ook veel onnodige dingen uitzetten die opstarten. tevens controleert deze of er instellingen worden gewijzigd door spyware, keyloggers enz.

De XP taakbalk had ik al op klassieke weergave staan.
Vind ik persoonlijk prettiger werken.

Ik heb winpatrol geinstalleerd, maar nu weet ik nog steeds niet wat ik wel en niet uit kan zetten...
Of welke ik naar vertragen kan verplaatsen.
Wel grappig progje.

Als je dubbelklikt op dat hondje in je taakbalk dan kun je kiezen uit de onderwerpen: opstart programma's, processen, cookies enz.

Hier kun je allerlei instellingen opgeven.

Als je zoekt naar een stukje (opstart-) snelheidswinst adviseer ik je AVG eens te deactiveren bij het opstarten en de tijden te vergelijken. Vermoedelijk zal je een significant verschil bemerken. In dat geval adviseer ik je een andere antivirussoftware b.v. Avira of Eset.

AVG uitzetten, haalt niet zo veel uit, dus dat is niet echt het probleem.
Heb ik net getest.

Als je dubbelklikt op dat hondje in je taakbalk dan kun je kiezen uit de onderwerpen: opstart programma's, processen, cookies enz.

Hier kun je allerlei instellingen opgeven.

Ja dat heb ik gezien en gelezen, maar welke wel en niet.
Straks doet ie het niet meer .....
Vandaar deze oproep voor hulp.
Ik heb namelijk ook nog mijn gewone pc waar ik soortgelijk probleem heb
Alleen draaien daar +/- 61 processen.

Ik heb ook nog even het opstarten aangepast in de BIOS, want daar ging hij blijkbaar ook eerst naar de diskette en cd eerst zoeken en daarna pas naar de HDD.
Dit even veranderd.
Nu duurt het volledige opstarten en laden van alles 2,5 minuten.
Nou voor een spelletjes PC moet dat maar kunnen.

Als iemand nog weet wat ik uit kan zetten, hoor ik het graag.
Kijk evt. ook even naar mijn andere vraag bij VISTA dit betreft natuurlijk wel een andere PC.
Hier vraag ik om help bij de 61 processen.
Hier zit een bijlage bij met alle 61 - 62 processen.

Tot zover bedankt.

Ik werk ook met WinRar maar geen service die tijdens het booten geladen/gestart worden. Dus lijkt me uitschakelen het proberen waard en zonder risico.
Succes, Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan