Processor bottleneck zins ik een nieuwe computer heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijn657

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2014
hallo, ik had een vraagje.
Ik heb laats m'n pc geupgrade, ik heb alles vervangen behalve m'n CPU en hardeschrijf. het probleem dat ik nu krijg is dat ik met m'n nieuwe pc veel lag krijg bij games die ik op m'n oude zonder lag en met de zelfde hoeveelheid fps kon spelen. maar nu heb ik de laatste tijd last van m'n CPU als bottleneck terwijl met m'n oude pc ik er nooit last van had. als ik een lag-shot krijg en dan taakbeheer open en dan kijk bij m'n CPU dan staat er bij het totale percentage 99%. terwijl als je alle processen bij elkaar optelt niet hoger komt dan 80%. is het nu dat m'n pc niet kan rekenen of zijn er andere processen op de achtergrond bezig? ik had gescaned voor virussen maar niks gevonden. iemand een oplossing/theorie?
mijn specs:
videokaart: AMD RADEON HD 6870 (1024MB ATI AMD Radeon HD 6800 Series (XFX Pine Group))
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.40GHz
moederbord: MSI G41M-P33 Combo(MS-7592) (socket 775)
voeding: berlin 630 watt
hardeschrijf : 931GB Seagate ST1000DM003-1CH162 ATA Device (SATA)
RAM: 8,00GB Dual-Channel DDR3

Je geeft wel wat weinig informatie: welke game? Welk besturingssysteem? Welke videokaart had je eerst?

Overigens is je processor zeker de bottleneck in een groot aantal games wanneer je deze niet overclockt.

game,etc

game: League of legends , team fortress (ik speelde op mijn oude pc met 60 fps vast. maar sinds kort kreeg ik een enorme fps-drop naar 02 fps de hele tijd totdat ik taakbeheer openen en dan neemt de CPU-usage af.)
besturingssysteem: Windows 8.1 64-bit SP1
oude pc specs: videokaart 2048mb ATI AMD RADEON R7200 series (low profile)
CPU: hetzelfde
Moederbord: Dell inc 0PU052
RAM: 4,00 GB DUAL-CHANNEL DDR2 @ 332MHZ
Voeding: 275 watt
alles verder hetzelfde.

ik heb mijn CPU geprobeerd te overclocken naar 2,7 GHZ maar dat ging niet goed. (ik ben niet zo goed in overclocken dus als je daar een link/tip voor hebt, die is van harte welkom.)

bij spelen die weinig CPU vragen krijg ik makkelijk 100-200 fps (arma 3 Single player)

Mogelijk ligt dit ook aan de instellingen van de spellen. Ook is dit nauwelijks een upgrade die je gedaan hebt als ik het zo snel zie, maar de spellen die jij opnoemt moeten makkelijk kunnen (maar misschien dat de instellingen dus te hoog staan).

instellingen

mijn instellingen van mn oude pc stonden op very high in LoL. en dat heb ik nu ook. een vriend van mij dacht dat het miss iets te maken heeft met de hardware die een deel van de CPU gebruikt. Ik ben miss van plan om een nieuwe CPU te kopen maar ik wil eerst kijken of ik de lag weg kan krijgen. ik wou dan deze cpu kopen 'Intel Pentium 4 570' maar ik weet niet of dat een snelle is

Laatst bewerkt:
Niet doen, een pentium 4 is vele malen langzamer. Het lijkt mij verstandig als je je eens gaat inlezen.

Nadat je nieuwe hardware hebt geplaatst, heb je toen Windows opnieuw geïnstalleerd? Drivers geïnstalleerd?

driver

toen ik de nieuwe hardware had geplaats heb ik windows NIET opnieuw laten installeren. ik had mijn harde schrijf van de ene naar de andere pc geplaatst
met inlezen bedoel je dan over mijn processor om die te kunnen overclocken of over welke processor in mijn moederbord past?

Laatst bewerkt:
Ga dan eerst maar eens de drivers van je nieuwe pc installeren, dat zal al een enorme verbetering geven ;)

dat hoop ik enorm. ik ga het snel doen :)
je zult nog van me horen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan