processor en moederbord samenstellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
446
ben eens weer aan het kijken naar een mooie combinatie.
ik ben echter niet meer zo op de hoogte van de huidige mogelijkheden.
hoe werkt dat bijvoorbeeld met dual core processoren? is dat gewoon 1 processor op 1 aansluiting van je moederbord en zou je dus de volgende combinatie kunnen maken?
AMD Athlon 64 X2 4200+ Sicket AM2
Asus M2N-SLI Deluxe
overigens wilde ik het voor de processor uitsluitend bij amd houden en de moederbord van msi of asus vanwege de goede ervaringen.
iemand tips of trics of een bewezen goede combinatie?
prijs? iets van 3 a 400 euro voor moederbord plus cpu.
 
Beste,

Ik denk dat de combinatie die je nu maakt al aardig over het aangegeven budget heengaat :). Dual Core houd in: twee kernen in 1 processor. Sommige moederborden ondersteunen twee processoren maar de meeste een. Je kunt op de website van de fabrikant kijken of het betreffende moederbord dual core ondersteund.

Ik ben zelf een blij Asus moederbord gebruiker. Een MSI moederbord is ooit bij mij gecrasht en heb 3 x Asus gehad en geen van die is ooit gecrasht of heeft problemen gegeven.
Wat voor type moederboard je wilt hangt ervan af wat je ermee wilt gaan doen. Wil je er twee video kaarten aan hangen zul je bijvoorbeeld SLI ondersteuning moeten hebben. Mijn moederbord bijvoorbeeld is speciaal gericht op overclocken - Asus A8N-E.

Bedenk goed wat je wilt en ga eens kijken op de asus of msi site en bekijk welk moederbord voldoet aan jou eisen. Kijk vervolgens eens op tweakers en koop een amd64 processor die past op jou socket 939 (dat is waarschijnlijk wat je wilt).

Dual Core is leuk, maar prijzig.

Adriaan
 
als je echt een dual core wilt (meestal worden dat soort processoren gebruikt voor zware games, video bewerking, etc.) dan raad ik je een intel dual core aan. Alleen het kost veel meer dan jou 3/400 euro alleen de processor al en ze passen niet op elk moederbord alleen de nieuwe types.
 
Ik denk dat de combinatie die je nu maakt al aardig over het aangegeven budget heengaat .

Ik denk van niet. Mobo + processor -> 400€

X2 4200+ socket AM2 = 185 euro

Moet toch gek zijn als je voor 215€ daar geen moederbord bij vindt.

ASUS M2N32-SLI Deluxe / WIFI-AP. nForce 590 SLI MCP (ATX. PCI-e. Sound. LAN. SATA II. RAID. 1394) -> 175€

en als je echt duur wilt

Asus Crosshair. nForce 590 SLI MCP (ATX. PCI-e. Sound. LAN. SATA II. RAID. 1394) -> 215€

Voor topicstarter, waarom niet het volgende:

Intel Core 2 E6400 (2.13GHz. . 266MHz. QDR FSB. 64Kb. L1. 2MB L2) Boxed 200€
in combinatie met:
Asus P5N32-SLI SE Deluxe. nForce4 SLI Intel Ed. (Sound. LAN. Sata-Raid. 1394) 180€
 
Laatst bewerkt:
via alternate had ik zo eens een combinatie proberen samen te stellen:
mobo: asus m2n4-sli voor 99 euro
cpu: amd athlon 64 X2 4200+ 179 euro
cpu koeler: coolermaster hyper uc am2 voor 35 euro
geheugen: geil 1gb, ddr2-800 4,4,12 (2x512mb) voor 165 euro
harde schijf: diamamd maxtor 10 250gb, 16mb s-ata2-300 voor 79 euro
grafische kaart: asus en7600gs 512 mb voor 149 euro
kom ik op een 700 euro, leek me niet verkeerd voor dit systeem.
of maak ik hier combinatie fouten?
 
De 7600GS is er in AGP en PCI-e dus het zou allemaal moeten passen.

Er mist ook nog een kast + voeding voor je systeem
 
voeding is inderdaad nog nodig, mijn q tec was al stuk gegaan en speel nu nog steeds zonder problemen met mijn oude 150 watt voeding, maar zal toch iets anders moeten komen, alleen geen idee wat en welke
kastje ga ik zelf maken, dan kan ik namelijk de air flow zelf regelen zodat het geheel optimaal gekoeld kan worden.
 
ik dacht dat q-tec ook een a merk was :confused:
mischien een paar merken?
 
Ik bedoelde er gewoon mee te zeggen neem een goed merk voeding, zeker geen Sweex of Trust, of ander onbekend merk. Ik ken Qtec zelf niet als voeding. :eek:
 
merken als: asus, coolermaster, thermaltake, zalman, etc?
overigens is het een am2 socket
 
merken als: asus, coolermaster, thermaltake, zalman, etc?
overigens is het een am2 socket
Sharkoon, enermax, OCZ, etc, etc.

AM2 had ik gezien aan het mobo, ik geloof trouwens niet dat de 4200+ er in socket 939 is ;)
 
Q-tec is slecht, maar wat heb je nu allemaal nodig? je wilt eerst een cpu en mobo en dan zie ik ineens een heel systeem passeren?
 
ik was van plan een compleet nieuw systeem samen te stellen maar had vragen omtrent het moederbord en de processor.
de rest kom ik wel uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan