processor fan stopt...

Status
Niet open voor verdere reacties.

swieb

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
381
Ik plaatste 256 Mb (133Mhz nieuw gekocht) geheugen bij, en zette de PC aan, na 2 minuten rook ik een brandlucht en trok de stekker eruit.

De nieuwe module was erg heet en ik haalde het eruit. Starte daarna weer op en de Fan v/d processor stopte na een paar omwentelingen.
Dus ik trok de stekker er meteen weer uit:(

Wie kan mij zeggen wat er hier aan de hand kan zijn?

Oja, de 256 module geeft in een andere PC een waarde van 128MB aan.....?
 
Mischien heb je op een 1 of andere manier kortsluiting veroorzaakt met de module erin te zetten.:( Je kunt proberen of een andere voeding(eventueel even lenen) de fan wel laat draaien en de pc laat opstarten.


de 256 module geeft in een andere PC een waarde van 128MB aan
Dit kan te maken hebben, dat die PC niet met 256MB in een geheugenbank overweg kan of dat je te maken hebt met Doublesided en Singlesided geheugen, waarmee die pc niet overweg kan. Er wordt dan maar de helft van het geheugen herkend/gebruikt.
 
Inderdaad Crash, dat was de conclusie van de PC winkel ook. (Doublesided geheugen)

Maar goed, ik heb er een nieuwe voeding ingezet maar ook hier het zelfde (processor fan draait even en stopt).....

Ik durf de stroom er niet langer op te houden, wat kan ik nog doen om de zaak te testen?
 
Laatst bewerkt:
Ik kocht een 2e hansje moederbord, nu is alles weer goed.
Inderdaad kortsluiting, schijnbaar het hele moederbord naar z'n ouwemoer!

Je zou zeggen dat de voedingzekering dan eerst door zou branden.....(als beveiliging):rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door swieb
Je zou zeggen dat de voedingzekering dan eerst door zou branden.....(als beveiliging):rolleyes:
Dat hoeft niet. Niet alle voedingen hebben een zekering, daarbij kan het ook een andere oorzaak hebben, waardoor je toch kortsluiting krijgt.:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan