Processor gebruik door "interrupts van systeem"

Status
Niet open voor verdere reacties.

CrazyMonky

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2016
Geachte helpmijers,

Ik zie dat interrupts van systeem rond de 15-20% van mijn processor gebruikt ten alle tijden dat de pc aan staat. Ook zie ik in de broncontrole dat dit er voor zorgt dat mijn CPU 0 op een constante 95-100% loopt en de cpu constant aan het turbobclocken is(constant 3,30 tot 3,50 Ghz). Dit lijkt mij niet normaal en ik denk dan ook dat dit de reden is dat mijn game haperig loopt(GTA V).

De pc is een:
Intel I5-4570
GTX 650TI boost
ASUS H81M-C
Corsair CX450M
Corsair 8 GB
WD Blue 1 TB
TP-link 300 mbps draadloze internet kaart
Windows 10
Er zit ook een vrij grote cpu koeler op die er in dit geval volgens mij voor zorgt dat ik geen oververhittings problemen heb.

Een screenshots van de broncontrole: Naamloos.png

Nu heb ik zelf geprobeerd het op te lossen met behulp van deze guide: http://www.makeuseof.com/tag/fix-high-cpu-usage-caused-system-interrupts/
Het eerste wat hier in staat is om te kijken of het om een driver gaat met dpc latency checker. Screenshot hier van:
latency.png
Daar heb je het dus al...
Nu moet ik volgens het programma drivers gaan uitschakelen, maar er zijn zoveel waarvan ik niet weet wat ze doen. Hoe begin ik hiermee?

EDIT: Oh wow ik heb toch een paar geprobeerd en interrupts van systeem neemt nu helemaal niks meer, ik weet alleen niet meer welke ik heb uitgeschakeld, ff verder zoeken. Houd jullie op de hoogte.

Laatst bewerkt:
Oke het lijkt er op dat het mijn internetkaart driver was. Ik kon geen drivers vinden op de tp-link website dus heb ik de driver voor de chip die ze er voor hebben gebruikt gedownload. Die was van de qualcomm atheros AR922x. Als het zo blijft is het probleem opgelost, sorry voor een nutteloze draad maken..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan