processor gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

miesjelpost

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Ik heb net een nieuwe laptop met een intel T7250 (dual core dus). Wanneer ik kijk naar mijn processor gebruik zie ik dat er altijd maar 1 kern wordt gebruikt. Hoeveel dingen hij ook tegelijk doet. Weet iemand of er iets met processor zou kunnen zijn?

Weet je zeker dat het klopt wat je zegt?
Zoals jij het beschrijft zou de ene core dus bezig zijn en de andere continu op 0%?

Als dat zo is kan er wel iets mis zijn. Maar ik denk dat zo'n fout ook voor systeeminstabiliteit zou zorgen.

Over het algemeen probeert Windows de taken te verdelen over de cores. Echter is dit ook sterk afhankelijk van het te gebruiken programma's.
Modernere programma's kunnen multicore prima aansturen en er vol gebruik van maken.
De meeste programma's kunnen dit echter niet, wat resulteert in een wisselde balans van de twee cores.

Ja ik heb het met meerder programma's getest (everest, pcwizzard). Ik heb dit ook getest met een dvd aan en nog wat andere toepassingen tegelijk aan.

De processor is 2ghz. Ik draai wel op die laptop Call of duty 4 zonder probleem. Weet niet of dit mogelijk is met maar 1 core.

Laatst bewerkt:
Ik heb net mijn logitech g15 toetsenbord op mijn laptop aangesloten. Daar zit een lcd schermpje op en die geeft wel gebruik van beide core's aan. Maar in everest en pcwizzard niet. Kan het zijn dat deze programma's verouderd zijn dat ze dit type cpu niet goed herkennen ofzo?

Dat zou kunnen. Welke versie gebruik je? Everest Home is niet meer bijgewerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan