Processor haalt snelheid niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ Twente

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Haleuchjen

Ik heb hier een Pentium 266 Mhz, die volgens de gegevens is ingesteld zoals die op de processor staan.

2.5 x 83M

Echter, zoals al opvalt, nu loopt dat ding maar op 207 Mhz. Weet iemand of je zo'n processor ongestraft kunt instellen op

2.5 x 100M of 3.0 x 83M ????

zodat hij de snelheid haalt die hij aangeeft als je Everest draait?? (266 Mhz)

Ik heb geen problemen met het systeem hoor, maar tja, als hij een 266 moet zijn, en hij geeft maar 207, dan wordt je nieuwsgierig of zoiets is op te voeren....

Groeten Iwan

Kan ik hem ongestraft op die stand zetten dan? ik bedoel, krijg ik dan niet een knal, en meteen alles donker om me heen???

Stom he, ik sloop complete PC''s voor anderen, zet er alles weer in , en het werkt weer, nu is het mijn eigen PC en heb ik angst om iets op te blazen.....

Groeten Iwan

Nou ja ongestraft.....Zolang je zorgt dat de Bus speed x multiplier niet boven de 266 uitkomt (mag wel ietsje hoger eventueel) kan er eigenlijk weinig gebeuren, LET OP weinig ! Het kan natuurlijk altijd mis gaan !

Volgens mij is een 266 idd 4 x 66.

Geplaatst door GForze
Nou ja ongestraft.....Zolang je zorgt dat de Bus speed x multiplier niet boven de 266 uitkomt (mag wel ietsje hoger eventueel) kan er eigenlijk weinig gebeuren, LET OP weinig ! Het kan natuurlijk altijd mis gaan !

Volgens mij is een 266 idd 4 x 66.

Ik heb een pentium 3 450 Mhz pc gehad en die liep op 4,5 x 100

de 266 mhz cpu is van een generatie daarvoor en die liepen op een fsb van 66 mhz dat weet ik zeker.
Dus jij geeft het goede antwoord in ieder geval al.

Ik heb de instelling geprobeerd, maar dan start de PC niet meer op, dus heb ik hem maar weer op 2.5x83 gezet, en dan doet hij het wel weer.....

iemand nog een ideetje?

Groeten Iwan

Ik heb trouwens net zelf geprobeerd om de processor in te stellen op 3.0x83, maar zodra hij op wil starten met windows hoor je een plop in de speakers en start hij weer opnieuw op. Hij wordt dan dus instabiel.

De computer geeft zelf in het begin het volgende aan:

8x86 PR266 CPU Found

Maar ja, 8x86 is veeeeeel te veel, kan trouwens ook niet ingesteld worden.

Groeten Iwan

8x86 is niet je multipier x busspeed hoor :D Zet hem maar gewoon op 4x66 dan gaat het wel goed

Nee, dat weet ik, Gforze, dat is de NOEM-waarde, maar toen ik 4 x 66 probeerde, liep de PC niet meer, hij starte zelfs het begin-scherm niet meer op, waar je met DEL in de bios kunt komen.

Ik heb hem toen maar terug-gezet, en hij loopt dan wel op 207, maar is heel stabiel, er staat Windows XP op, en dat loopt als een trein, dus kun je nagaan.

Ik had alleen gehoopt dat ik die Processor ook daadwerkelijk op 266 kon laten draaien, maar dat schijnt dus niet te werken, helaas.

Groeten Iwan

Je hebt geen echte Pentium, je hebt een Pentium-achtige cpu met een performance-rating van PR266. Dat wil zeggen dat de fabrikant vindt dat deze cpu net zo snel is als een Pentium op 266 mhz.
Waarschijnlijk is het een IBM/Cyrix 6x86MX PR266 die je op 2.5 x 83 mhz draait, dus op 207 mhz. Zie http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-cyr.html voor een overzicht van Cyrix cpu's.
Wanneer je hem op 4 x 66 mhz zet, dan overclock je hem met 60 mhz, zo'n 25%, en dat is best wel veel.

Kijk, dat is de info die ik zocht, dank je wel Bambam_Rubble, ik heb dus gewoon een CPU met verbeelding, hihihi.
Toch moet ik zeggen, hij doet het niet onaardig, op het systeem met 256 Mb Intern loopt windows XP met SP1, op een SOYO moederbord (sy-5ehm).

Niet slecht voor zo'n oudje....al zeg ik het zelf

Greets DJ Twente

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan