processor hitte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neder1

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2009
hallo,
mijn laptop valt de laatste tijd steeds vaker uit als ik een game speel, dit komt (volgens mij) door overhitting omdat mijn laptop ontzettend heet word als ik een spel speel.

ik heb nu dus een temperature check gedaan en het volgende kwam eruit:
temperatuur.jpg

erg hoog dus..
heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit kan oplossen?

acer 5737G
ATI radeon hd 4570 512 mb
intel core duo cpu t6600 2.2 ghz
4 GB ram
windows 7 32-bit

Als dat normaal gebruik is, wil ik niet weten wat er wel niet uitkomt als je aan het gamen bent.

Mijn tip: maak de laptop open en zuig heel voorzichtig al het stof weg. Dit zal waarschijnlijk veel warmte en herrie schelen.

ja ik heb de cijfers nu ook even zelf echt bekeken en dit is dus onmogelijk want een processor kapt bij de 70-65 graden toch? ik zal is kijken of mijn meting niet in fahrenheit was...

Bekijk de temperatuur ook eens met andere programma's, sommige zijn nogal onnauwkeurig.

Laatst bewerkt:
Een processor schakelt zich zelf uit bij 95 graden. De temperaturen die je hier laat zien zijn ver binnen de grenzen.

Download en installeer Prime95, en laat deze eens draaien, hou vervolgens de temperatuur in de gaten. Valt de laptop dan nog uit, weet je dat het door de temperatuur veroorzaakt wordt. Dan kun je verder gaan en aan de onderkant van je laptop de klepjes los te schroeven en stof dat je tegenkomt te verwijderen

@ VDK_P: je linkjes zijn dood ;) Maak eens hyperlinks ipv de URL gewoon te copy-pasten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan