Processor Intel en AMD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moesha

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw systeem.

Nu gaat mijn voorkeur uit naar de volgende processorkracht:

Intel Pentium 4 Socket 775 3.2 Ghz 800 MHz FSB en 2 MB Cache.

Maar ik zou ook graag weten als ik voor een AMD processor kies welke type enz.. ik zou moeten hebben om ongeveer dezelfde kracht als de pentium IV 3.2 Ghz te komen.

Kan ik dat met elkaar vergelijken:
bv een Pentium I staat gelijk aan ... van AMD
Pentium II staat gelijk aan..... van AMD enz...???

Ik ben me in de materie aan het verdiepen en ik begin nu het pentium systeem een heel klein beetje te begrijpen, maar een AMD processor schijnt gemakkelijker geluidloos te maken en zou ook goedkoper zijn.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp/uitleg.

Groeten, Vera

Wat ik er van weet is dat AMD op het gebied van gamen iets beter zou zijn dan pentium.

Ik heb een AMD 64bit 3200+ met standaard 2.0 Ghz, dit zou ongeveer te vergelijken zijn met een Pentium 4 3.2Ghz. (Heb em overgeclocked naar 2.6Ghz en draat nu als een 4100+(niet dat het bestaat maar toch Everest geeft het zo aan).

Ik heb altijd AMD gehad dus kan je niet vertellen welke er beter zou zijn maar ben er zeer tevreden mee.

Succes nog met je keuzes...:thumb:

amd

hallo ik heb zelf al een tijdje een amd 64 2800
en ben hier zeer tevreden mee
alleen schijnt het moeilijk te zijn om deze over te clocken
groet ruud

Hangt er vanaf welke versie je hebt hoe die over te klokken is.

Een clawhammer en newcastle is niet super over te klokken

Een Winchester doet het al beter

Een San Diego en Venice zijn op dit moment top-overklokkers.

Verder: In games komt de A64 3000+ al in de buurt van de processor die jij noemt. Komt namelijk omdat amd gewoon veel beter presteert in games dan intel.

Bij videobewerking en dergelijke is intel weer sneller.

volgens sandra is het een clawhammer
nu heb ik wel eens ergens gelezen dat er met potlood strepjes wonderen kan worden gedaan
kan dit ??

Amd Athlon 64 3200 box S939 zou je kunnen vergelijken met de pentiumIV 3.2GHz.

volgens velen is het aantal GHz van de Intel te vergelijken met het model nummer van de AMD.En dat terwijl het aantal GHz van de AMD veel lager ligt dan een vergelijkbare Intel.Zo kun je ook goed zien dat het aantal GHz niet het belangrijkste is bij een processor(het is meer een marketing truc,hoe hoger het getal hoe beter het verkoopt)

(De nieuwere processors van Intel stappen trouwens af van het GHz vehaal,maar dit is nog niet van toepassing op de huidige processors)

Ik zou zeker gaan voor de AMD,omdat je naar mijn idee nog altijd meer voor je geld krijgt dan bij Intel.
Ook heeft de AMD de mogelijkheid om de processor kracht aan te passen aan de programma's die je op dat moment gebruikt,zodat de koeler niet altijd vol hoeft te draaien en dus stiller is.(cool & quiet)

cool & quiet

over dat cool & quiet control
dat werkt bij mij voor geen meter
of ik hem nou aan of uit zet ,de ventilatiegaatjes dichthoudt en nero een film laat coderen (100%processorgebruik) de fan draait nooit sneller
temperatuur loopt dan op tot 55 c

groet ruud

Mij is vertelt dat juist AMD sneller is over te clocken.
maja, het ligt allemaal wat je ermee wilt gaan doen.
wil je gaan gamen, dat raad ik een AMD socket 939 aan, omdat deze nog wel een tijdje meegaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan