processor koeling kap weg of laten zitten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Berichten
649
hallo,
ik heb op mijn processor koeling een kap zitten maar die kap is erg groot en hangt voor de casefan (boven achter) ik heb airflow gemaakt dus nog een casefan (voor onder) en ik denk dat die kap de airflow verstoord dus mijn vraag is kan ik de kap wegdoen want ik zie geen voordeel met die kap
hier 2 foto's
Foto0580.jpg Foto0579.jpg
 
Hallo

De bedoeling van deze koeltunnel is om verse "koude" lucht van buiten de systeemkast rechtstreeks bij de c.p.u. te brengen.

Indien je echt denkt dat deze de configuratie verstoord , kun je deze toch snel verwijderen en een paar t° metingen doen , eentje met koeltunnel , en een keer zonder.

Uiteraard het ganse systeem stressen , en alle temperaturen in de gaten houden.(c.p.u. , harddisk, etc..)

Ik denk dat de c.p.u. temp. merkbaar hoger zal zijn zonder de koeltunnel gemonteerd.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me toch riskant. Koop anders een cpu koeler. voor 10euro heb je er een.

Een oud systeem die ik ken had ook zon luchtbuis. en daar had die al temps van 60. laat staan zonder.
 
Ik heb een cpu cooler erachter zitten de lucht zuigt. Ik zie veel pc's met airflow die geen koeltunnel hebben.
 
als je een cpu cooler hebt kan je het gewoon ff proberen.
 
Die kap is inderdaad alleen voor systemen zonder extra fan.

Deze tunnel sluit meestal goed aan met je zijscherm, waarschijnlijk zit hier een opening in. Zodat je "koude" lucht rechstreekts op je cpu krijgt


Deze kun je gewoon verwijderen als je extra fans in je behuizing hebt.
Belemmerd dan alleen de airflow.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan