processor-koeling vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvy

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2000
als je nu ene processor koopt + box ...is het dan nog nodig met koelpasta te werken ? ik heb namelijk vernomen dat er nu een laagje op zit met een kleefstrip of zoiets ..is nog mogelijk om dan eerst de vaardigheid te testen om de koeler te plaatsen zonder het onmiddelijk definitief te doen?

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Zoals ik het begrijp heb je twee vragen:

1. Moet ik bij een boxed processor koelpasta gebruiken?
Antwoord: Het is in principe niet nodig, want er zit (zoals je al aangeeft) al een kleefstrip (=koelpasta) op.
Alleen als je gaat overklokken en een lage temperatuur wil kan je beter Arctic Silver gebruiken.

2. Kan ik het plaatsen van een cpu koeler 'droog' oefenen?
Antwoord: Als je geen idee hebt hoe je een cpu koeler moet plaatsen zou ik het niet zelf doen, maar door iemand laten doen die er meer vanaf weet. En een koeler zet je er ook niet 'definitief' op, je kan 'm er altijd weer afhalen.
Alleen moet je bij een Duron/Athlon oppassen dat je bij het verwijderen van de koeler de core van de processor niet beschadigd (dit geldt ook voor het installeren van de koeler)

Zou je in het vervolg iets duidelijker willen zijn met je vraagstellig a.u.b. ?

De vraag is wel redelijk duidelijk hoor.
De pasta die op de kleefstrip zit is meestal niet zo goed.
Vaak zit er ook en klein spuitje bij met koelpasta die is meestal beter van kwaliteit.

Zoals Tweeke al aangeeft kan je het koelblok er zo weer afhalen,
Je moet dan wel opnieuw koelpasta aanbrengen en de oude volledig verwijderen.
Je moet zowel bij Intel als AMD uitkijken dat je de Core van de processor niet beschadigd met het plaatsen/verwijderen van het koelblok.

Kijk ook ff naar deze topic
Koelpasta aanbrengen.(How to)
Hier staan verschillende links met uitleg.

Klopt, de vraag is best te begrijpen hoor, maar als je regelmatig op GoT ronddwaald, dan is dit wel weer even wat anders:) (aanpassingsprobleempjes:))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan