Processor koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicksanten

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Beste helpers

Ik heb 3 weken geleden een pc gekocht bij alternate voor €900,- Nou lees ik veel op het forum als mensen vragen om een pc samen te stellen, dat er vrijwel altijd wordt gekozen voor een betere koeler. Nou heb ik niet een al te goedkope pc. Is het handig om er bij mijn pc ook zo'n koeler in te bouwen of is dat helemaal niet nodig. En wat schiet je er eigenlijk mee op met zo'n koeler? Ik heb overigens een AMD Phenom II 940 en een Thermaltake V9 + window. Voor de rest staat me systeem er ook bij mijn naam;)....

Alavast bedankt voor de hulp

Groeten Nick

Als je je niet met overklokken bezig houdt is een stock koeler goed genoeg. Ook kiezen mensen voor een andere koeler omdat je dan een stillere kunt aanschaffen.

En wat zou een geode/stille koeler zijn voor mij? Tegen nog een leuke prijs?

Wat vind je een leuke prijs? Ik zou een scynte mugen (2) aanraden. Koelt perfect en is ook erg stil. Maar ja dat moet je er wel voor over hebben en hij moet ook in je kast passen.

Nou ja wat is een goede prijskwaliteit verhouding? Hij moet in ieder geval heeeel stil zijn en niet teveel kosten. Rond de 30 euro max.

deze mischien
Denk niet dat deze lekker stil is met die snelheid.:confused:
Snelheid 2300 rpm

Als de TS tevreden is met de stock koeler, zou ik het zo laten. Indien het systeem door Alternate geassembleerd is, moet je de koeler ook weer door hun laten plaatsen ivm de garantie.

Laatst bewerkt:
Tijmee die koeler past niet eens:(... je moet wel effe kijken naar mijn aansluiting...

Wat is geassambleerd?... sorry en ik heb hem trouwens zelf in elkaar gezet;)

Volgens mij moet ie wel passen. Am2 = Am2+ = Am3 qua montage koeling. Ik vraag me alleen of deze wel goede genoeg koelt.

Thermaltake v9 denk het wel;)... maar is de scythe mugen 2 nou de beste keuze?
want erg mooi is die koeler niet:(

En zou je effe je eigen topic willen maken als je een koeler zoekt... want in dit topic wordt ik geholpen

Laatst bewerkt:
Hoi !

Niet aarzelen, maar de Scythe Mugen kopen voor 35 euri's !

Ben je nu en in de toekomst verzekerd van een top-koeling.

Greetz,

Harry.

Zucht.
Je breekt gewoon niet in in iemand zijn topic. Dat je ook op zoek bent kan best, dan lees je mee maar je gaat niet zitten kapen, lijkt mij.

En wat Harry zegt, gewoon kopen. Is een topding.

Enne, qwertyuiop123, wat betreft je temperatuurtjes.. Gevaarlijk.
Koelpasta aangebracht? Koeler goed gemonteerd?

Laatst bewerkt:
Denk dat je beter een goede cpu koeler kan kopen, heb begrepen dat de stock cooler van de phenom II niet heel geweldig zijn.
Zonder sidepanel zakken je temperaturen inderdaad, maar er komt veel meer stof in je computer terecht, met alle gevolgen van dien.

Denk dat je beter een goede cpu koeler kan kopen, heb begrepen dat de stock cooler van de phenom II niet heel geweldig zijn.

Waar heb je dat dan gelezen, phenom II boxed koelers zijn 1 van de betere met 4 headpipes.

ok.... sorry

der zit GEIL koelpasta tussen.... en me koeler beweegt niet ofzo als ik er aan zit... :/
maar ik zit net even te kijken.... Ik ging even temps kijken als ik me side panel deruit haalde... en waren een heeel stuk lager :/
ik heb multiplier op 16.5 gezet en mhz op 205... dus heb nu zoown 3380mhz (ff in CPU Z gekeken en het klopt)...
toen ff cpu op 100% en kwam niet hoger dan 60 graden met stock koeler :) Ook ff gta4 gespeeld (dat veel cpu gebruikt) en geen problemen, 4 FPS derbij :)

is het niet handiger om gewoon side panel weg te laten? :/
Ik denk dat je dan beter iets aan de airflow kan doen, voor lucht erin achter lucht eruit en aan de zijkant lucht eruit.

Hoi !

Tja, zo slecht zijn ze niet, maar bij mij scheelt het zo'n 15 graden in het voordeel van de Scyte Mugen !

Zeker om te overclocken is een betere koeling m.i. noodzakelijk.

Greetz,

Harry.

Geen flauw idee meer, maar als je gaat overclocken zou ik sowieso al een andere koeler kopen..

@qwertyuiop123

Graag een eigen topic aanmaken. op Helpmij.nl is het niet de bedoeling om andermans topic ervoor te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan