Processor laptop upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
hallo,

Ik wil vragen of het mogelijk is om mijn processor te kunnen vervangen door een krachtigere. De kloksnelheid van mijn huidige is 2.13 GHz, een Intel Pentium P6200 (dual core)

Kan ik deze vervangen door een Intel processor die minimaal 2,4 GHz of hoger heeft?

Ik koop dan gewoon de CPU, en dan laat ik hem door een computertechnicus plaatsen, dat vind ik geen probleem.

Groeten, xp2

Meestal niet, dat ding zit vaak op het mobo gesoldeerd en indien niet, alles is erop aangepast zoals de voeding.
En die Mhz's zeggen niets over de echte snelheid.

Spaar door voor een modernere laptop.

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties, ik zal binnenkort eens informeren bij een computerzaak. Ik heb ook een Intel Core i5 gezien op de website van Dixons, met 2,8 - 3,6 GHz €102 en ook een Centrino met 2,6 GHz (prijs ben ik vergeten)

@ Lange Pier: waarom zou ik mijn CPU niet kunnen vervangen? Ik heb geen geld voor een nieuwe pc. Een nieuwe processor kan nog wel, maar een hele nieuwe laptop... nee. Bij mij is het ook crisis...

xp2

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties, ik zal binnenkort eens informeren bij een computerzaak. Ik heb ook een Intel Core i5 gezien op de website van Dixons, met 2,8 - 3,6 GHz €102 en ook een Centrino met 2,6 GHz (prijs ben ik vergeten)

xp2
Kijk op internet bij de specifiacties wat jouw laptop moederbord maximaal onder steunt.
En dan moet het dus passen: een socket van PGA988
http://ark.intel.com/products/50176/Intel-Pentium-Processor-P6200-3M-Cache-2_13-GHz
daar lijk je wel de goede kant mee uit te gaan:
http://www.cpu-upgrade.com/CPUs/Intel/Pentium_Dual-Core_Mobile/P6200.html
maar ... ondersteunt het bios van jouw laptop dat wel.... ik zou er NIET van uitgaan dat dit meteen zo is.
Chekc dus op de laptop site welke CPU's ondersteund worden al dan niet met bios update...

Gezocht via:
https://www.google.nl/search?hl=nl&...=nl&q=Intel+Pentium+P6200+(dual+core)+upgrade

Hartelijk dank andre@home voor je goede technische informatie.

Ik heb nu die Pentium P6200, maar ik heb nu de vraag: waar moet ik nou gaan zoeken voor de ondersteunende CPU's zonder BIOS update? Ik heb net een zoekactie uitgevoerd op Google, maar ik krijg niet de gewenste resultaten...

xp2

Je zou eens er mee kunnen beginnen.... om te melden welke laptop je hebt, merkt en exact type en welke bios versie je hebt....

Biosversie: Packard Bell v1.xx xx-xx-2011 (overal waar een "x" staat weet ik even niet, maar ga ik nakijken)

De NL site is uit de lucht.

Maar even hier gekeken:
http://www.packardbell.co.uk/pb/en/GB/content/download
Kijk daar bij bios nadat je TK87 model opgezocht hebt.
Dan zie je daar staan:
BIOS PackardBell Supports CPU I7-640M. 1.11 8.7 MB 2010/12/27

Dus als je minimaal 1.11 hebt voor het Engelse model (!) dan kan dit blijkbaar.
Je hebt een NL model, je weet nooit 100% zeker of er verschillen zijn, dus ik zou de NL-support een mail sturen of wachten tot de website weer in de lucht is.
Het is met biossen altijd zo: maak je een fout dan is je moederbord dood..... einde verhaal of je moet de chip vervangen, maar bij een laptop is dat bijna onmogelijk of te duur.

Tja.. even geduld, maar das altijd beter dan een dood systeem.....

Mijn BIOS-versie/datum: Packard Bell V1.27, 9-11-2011

SMBIOS-versie: 2.6
Is dit genoeg informatie?

groeten, xp2

Ik heb het bange vermoeden dat van deze laptop de processor niet te vervangen is. Wat dat betreft heb je denk ik 'pech'. Dat heeft dan weinig (of eigenlijk helemaal niets) met het bios te maken, want dat is het minst belangrijke probleem bij processorvervanging binnen bepaalde grenzen, maar meer het feit dat P&Hell het simpelweg hardwarematig onmogelijk heeft gemaakt om de processor te vervangen. Ik heb dit nog niet 100% kunnen vinden, maar omgekeerd eveneens niet kunnen vinden en da's veel 'beangstigender'. Daaruit zou je af mogen leiden dat het niet mogelijk is.

Mocht je in de toekomst op zoek gaan naar een andere laptop, kijk dan ook even naar dit topic, misschien heb je er wat aan.

Laatst bewerkt:
Eens, laptops upgraden moet je eigenlijk bij de betere merken zijn zoals eerder XXODD. Heb even gezocht maar je vindt geen enkele "inside" fotos,,,, wel een beetje logisch, want mensen die graag een betere laptop willen... kopen nooit..... een Packard Bell....

Mail ze dus....

Je hebt een NL model, je weet nooit 100% zeker of er verschillen zijn, dus ik zou de NL-support een mail sturen of wachten tot de website weer in de lucht is.......

Tja.. even geduld, maar das altijd beter dan een dood systeem.....
Van PB uiteraard... ;)

Oke, ik ga Packard Bell mailen en als ik een reactie van hun heb gekregen, meld ik dat hier.

xp2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan