Processor loopt continue op 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

meddokx

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2006
Berichten
47
De processor van mijn PC loopt heel vaak op 100% en doet dat dan ook hééél lang.
Hierdoor wordt de hele zaak zeer traag en de koeler van de processor loopt maximaal.
Ik heb geen idee waar dat door komt. Wie heeft er een goed idee?

Gegevens:
Acer met AMD Athlon 64 3200+ op 2,2 GHz met 2.00 Gb geheugen
Operating system Windows 7 ultimate, Service Pack 1, geheel bijgewerkt.

Als ik re-boot is het probleem dikwijls even weg maar na enig gebruik komt het spontaan weer terug.
De internetbeveiliging is van Ziggo (F-Secure).

Ook heb ik Advanced Systemcare 8.3 Pro er op staan. (Die heeft ook een internetbeveiliging).

Kan het zijn dat die twee elkaar niet verdragen?

WIE HELPT MIJ ??
 
Ik weet even niet meer welke discussiedraad, maar daar was Advanced Systemcare (99% zeker) verantwoordelijk voor allerlei ellende. Dergelijke programmatuur mijdt ik als de pest en deïnstalleer het (hopelijk met de mogelijkheid vooraf om alles wat dergelijke 'hulpprogramma's' hebben lopen instellen/vernaggelen eerst helemaal terug te draaien) als ik het tegenkom.

Tijs.
 
Nog niet opgelost

Inmiddels ASC verwijderd. Geen verbetering!
Daarna Windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Probleem blijft.
Soms gaat de processor op 100% en de koeler draait dan maximaal, dit is duidelijk te horen.
Dit duurt dan soms wel tientallen minuten.
Het verschijnsel is hardnekkig en heeft niets van doen met de programma('s) die draaien.
Kan het zo zijn dat mijn processor te traag is? (zie mijn eerste bericht).
 
Doe het volgende om uit te zoeken welk proces daarvoor verantwoordelijk is:
Klik in taakbeheer → tabblad Prestaties op Broncontrole.
Maximaliseer het venster
Maak de kolom beschrijving wat smaller door de rechterkant v/d kolom naar links te slepen
Klik op de kolom Gemiddeld CPU-verbruik
Je ziet nu welk proces het hoogste CPUverbruik heeft.

Post hiervan een schermafbeelding.
 
Probleem lijkt (bijna) over

Goede aanwijzing van dorado!
Geeft beter inzicht in wat er allemaal actief is.
Hier en daar heb ik wat uitgeschakeld en dan daalt de processor activiteit direct.
Hierna lijkt het probleem duidelijk geleidelijk minder te worden, in ieder geval komt het niet meer zo vaak voor en duurt het ook niet zo lang meer als hij op 100% draait.
Wat er aan de hand was weet ik natuurlijk niet maar op het moment is er mee te leven.

Thx.
 
Hier en daar heb ik wat uitgeschakeld en dan daalt de processor activiteit direct.
Kijk of je die processen onder msconfig>opstarten (windowstoets + r) kunt uitvinken, dan starten ze niet meer mee op.
Software die je bijna nooit gebruikt en ook niet direct nodig is kun je altijd via een snelkoppeling of anders handmatig opstarten.
Als je b.v. 1x per week Word gebruikt (ik noem maar wat) dan is het niet nodig om telkens het hele officepakket mee te laten opstarten, het verbruikt onnodig processortijd en geheugen.
Laat alleen de hoognodige software mee opstarten zoals je beveiligingssoftware.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan