processor maakt crashes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wesley Brand

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Okee heb een paar maanden eerder al een topic over dit gestart, maar leek me beter een nieuwe te starten in de hoop dat ik wat meer duidelijkheid krijg.

Ik had dus eerst mijn computer. Daar zat een single core amd 64 3500+ in.
Toen kocht ik bij azerty een 6000+ dual core en propte die in me pc.

Maar sinds een paar maanden crashte me computer steeds en kreeg ik ook af en toe BSOD's.

Voorbeeld:

• Driver ISQL not less or equal
  • Page fault in non-paged area

Dit had waarschijnelijk iets met het geheugen van mijn computer te maken. Maar de oorzaak zou kunnen liggen in mijn intern geheugen, (getest niets gebleken) het geheugen van mijn hdd (ook niets gevonden) of van mijn l2 cache geheugen op mijn processor.

Tijdje met de 3500+ gedaan en nog steeds vaak geprobeerd te vervangen, hopend of de 6000+ het nou wel deed! Denk dat daardoor mijn 3500+ een beetje statisch getroffen is door mijn blote handen en nu moet ik zeker wel tien keer de "power on" knop indrukken wil ie is eens opstarten zonder te crashen.

Met de 6000+ gaat het niet veel beter. Hij redt het niet eens tot het welkomstscherm.

Vandaar dat ik vermoed dat ze eigenlijk allebij een beetje kapot zijn, maar de 6000+ ernstiger is getroffen. Nou heb ik wel nog ongeveer 20-25 maanden garantie op die 6000+ en zou ik een RMA kunnen aanvragen bij Azerty, alhoewel je 20 euro moet betalen mochten ze geen fouten vinden.

Wat denken jullie? dit kan toch alleen aan de processor liggen op basis van de bovenstaande vergelijkingen met de 3500+. Met de 3500+ wil ie wel opstarten.

Aan de voeding ligt het niet, want heb vandaag een nieuwe gekocht van het merk Cooler master. Een 530 watt A-merk voeding met een effiecientie van >80%, dus de 6000+ komt zeker geen stroom tekort.

Laatst bewerkt:
en welk moederbord heb je?

laat maar: M2N-E

Heb je de nieuwste bios?

Laatst bewerkt:
en welk moederbord heb je?

laat maar: M2N-E

Heb je de nieuwste bios?
Ja, maar als ik me computer opstart heb je toch normaal gesproken een scherm die zegt:
"press ctrl for setup". Toen ik me bios geflasht had, kwam er ook zoiets als "press tab for bios error test" bij.

maar ondanks dat deed me 6000+ het gewoon een paar maanden zonder problemen.

Laatst bewerkt:
Ik zou eerder zeggen dat er iets met je moederbord is.
Processors gaan niet zo snel een beetje kapot. Ze gaan dan meestal echt kapot. Volgens mij tenminste....

Ik zou eerder zeggen dat er iets met je moederbord is.
Processors gaan niet zo snel een beetje kapot. Ze gaan dan meestal echt kapot. Volgens mij tenminste....

Maar hoe kan het dan dat ik mijn 3500+ nog steeds normaal kan gebruiken (wanneer ik die 10 keer opstarten achter de rug heb) en dat mijn 6000+ nooit te nimmer het welkomscherm weergeeft, maar in plaats daarvan een BSOD?

Ik weet het ook niet zeker, maar een 6000 verbruikt veel meer stroom (heb je de 125W versie?) dan een 3500. Dat moet allemaal door je moederbord.
Het kan zijn dat een condensatortje dan ruzie gaat maken.

Het kan alleen inderdaad ook de processor zijn.
Blijft de 3500 na die 10x opstarten wel verder stabiel werken? Ook als je je pc zwaarder belast?

Heb je al contact met Azerty opgenomen? Misschien kan je wel een deal sluiten wat betreft de kosten.

Ik weet het ook niet zeker, maar een 6000 verbruikt veel meer stroom (heb je de 125W versie?) dan een 3500. Dat moet allemaal door je moederbord.
Het kan zijn dat een condensatortje dan ruzie gaat maken.

Het kan alleen inderdaad ook de processor zijn.
Blijft de 3500 na die 10x opstarten wel verder stabiel werken? Ook als je je pc zwaarder belast?

Heb je al contact met Azerty opgenomen? Misschien kan je wel een deal sluiten wat betreft de kosten.
Yep, de 3500+ blijft verder heel stabiel. Kan ermee gamen (left4dead & cod4) , videos renderen (720p renderen) , hd films ( 4,4GB video ts ) kijken zonder dat hij onstabiel wordt. Volgens mij vreet mijn 6000+ 89watt en mijn 3500+ 35 watt of het was 62watt. (bron)

Heb een aanvraag voor RMA gedaan, nu nog wachten of ze het accepteren?
Ik heb nog meer dan 2 jaar garantie =\

Laatst bewerkt:
Is er toevallig iemand hier die een computer heeft met am2 moederbord? En zou ik toevallig langs kunnen komen om mijn processor op uit te testen. (dus echt kijken of het aan de processor ligt)

ik neem 'em dan mee en jij gebruikt een anti-statisch armbandje of vinger tegen de kachel en stopt de processor erin. dan neem ik eventueel iets lekkers mee voor bij de thee lol :P

Laatst bewerkt:
bleek aan het moederbord te liggen.
een betere moederbord am2/am2+ gekocht voor 25 euro :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan