Processor+Moederbord+Ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

vuurturk

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Goedenavond heren en dames!

allereerst weet ik niet waar ik dit onderwerp zou moeten plaatsen mijn excuses hiervoor !

even mijn systeem zoals die nu is:

Besturingssysteem: W7 64bit Ultimate
Processor: Core 2 Quad q9400 @ 2.66Ghz
Moederbord: P5N-D Asus
Videokaart: 6950 XXX 2GB
Geheugen: 4GB DDR2 400MhZ
Opslagruimte: 1TB

Ik heb dus een probleem....

ik wil graag op hoge resolutie gamen, maar dat gaat niet heel ideaal met mijn Processor...
Dus wil graag een nieuwe processor maar aangezien mijn socket 775 is (en dus al zeer oud) wil ik ook een nieuw moederbord kopen en Ram geheugen.

ik zit te denken aan deze setup, is dat wat ?

ASRock 970 Extreme3 http://www.alternate.nl/html/produc...ARDWARE&l1=Moederborden&l2=AMD&l3=Socket+AM3+

AMD FX-6100
http://www.alternate.nl/html/produc...WARE&l1=Processoren&l2=Desktop&l3=Socket+AM3+

Corsair 4 GB DDR3-1600
http://www.alternate.nl/html/produc...?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1600

ik wil zo goedkoop mogelijk toch een leuke bak in elkaar zetten waar ik toch wel Battlefield 3 en Processor monster ARMA 2 op kan maxen

hoop graag snel antwoord te hebben !
dankje wel ! :eusa

[file]23659439[/file]

Ik kom hier nu langs omdat ik een vraag wil stellen over de Asus Sabertooth 990FX, die mijn ASRock 870 Extreme3 R2 moet vervangen...
Mijn ervaring met ASRock is dat het geweldige prijzen zijn en veel opties op het mobo, maar kwalitatief is het leuk voor 'internetten'.
Voor high-end 3d gaming en soortgelijke applicaties komt het ASRock mobo tekort in compatibiliteit, zo kan je er in veel gevallen geen extra controller op zetten.
Zo wou ik er een HP Smart Array SAS controller op zetten met 4 Sata 7200RPM schrijven in RAID0 voor een leuke snelheidswinst, maar zodra de kaart erin gaat blijft het mobo in een eindeloze opstart cyclus hangen en wordt zowel het besturingssysteem als enig ander apparaat niet benaderd om vanaf te booten...
Met een standaard IDE+Sata raid kaartje gebeurt die cyclus altijd 3 keer, daarna boot hij en binnen 24 uur krijg ik een BSOD waarin vermeld wordt dat het mobo niet blij is met het toegewezen IRQ...
In mijn geval moest het een web+database server zijn, een webserver die elke 24 uur minimaal 1 keer uitvalt?
Dit is best wel een pittige mening over ASRock, voor normaal gebruik is het prima spul, dan raad ik het voor de prijs absoluut aan, maar voor iets met gaming en quad, octo of hexa cores is het niet wat je kunt gebruiken...

Ik raad je dan toch aan naar bijvoorbeeld de wat grotere merken te kijken zoals Asus, ASRock is een deel van Asus waarin hun mobo's veel goedkoper worden geproduceerd, ook MSI heeft een aantal goede borden net zoals Gigabyte.
Hiermee zal je veel eerder de kracht van je CPU en geheugen kunnen gebruiken.

Aangezien het om meerdere onderdelen gaat:

Topic verplaatst van hardware/moederbord --> aankoop nieuw systeem/upgraden.

Succes met je vraag.

dankje wel voor je reactie, wat raad je dan wel aan ?

ik ga niks doen met 3d gaming of ssd's en dat soort dingen.

groeten

Hallo . '' niks doen met 3d gaming ? '' ik dacht dat je bf3 en arma wouw spelen ?
maar goed ..

Bf3 is een van de meest eisende games en dat gaat niet lukken met een ''goedkoop systeem ''
Wil je hem echt '' MAX'' , dus inc AA en ultra shadows en alle mogelijke opties op ultra ?

Als je geen high-end wilt doen, waarom dan de zes-core, klinkt zware overkill...
Als je de zes core echt wilt kunnen gebruiken, dan kan je het beste iets van Asus nemen, daarin lopen de kwaliteit en opties gelijk aan de prijs op.
De goede beginnen zo rond de €80,- en eindigen bij de circa €200,00 voor de Croshair, da's het beste AMD bord wat ze hebben, eentje daaronder is de Sabertooth 990FX met €130 euro, daarmee haal je veel makkelijker het beste uit je processor.

Ik heb het over gamen met een bril... Ik zoek een zo goedkoop mogelijk systeem, die zes core is goedkoop en goed dus waarom niet? En op youtube zie je zoveel mensen alles max spelen met die processor... Ik snap het punt nog niet helemaal

Dat je voor zware games zoals BF3 en andere 3d toepasingen beter af bent met een intel i5 of zelfs i7 dan een amd.
Punt is dat AMD zelf aangeeft dat deze processor met de i5 moet concureren en benchmarks uitwijzen dat op multicore gebruik hij vrij gelijk is aan de i5 en op normale applicaties wat minder scoort.

begrijp mij niet verkeerd ! ik probeer niet arrogant ofzo over te komen ik zal het nog een keer uitleggen...

ik zoek een

High end setupje voor zo min mogelijk geld.

met een setup bedoel ik dan nu moederbord processor en ram geheugen....

liefst onder de 300 euro blijven...

als je kijkt naar de prijs van AMD en die van Intel dan ben ik er al snel genoeg achter wat ik kies.... en aangezien intel aardig vaak nieuwe sockets uitbrengt lijkt het alsof ze de andere niet up to date houden vind ik..

Daarom zeg ik ook, de zes-core lijkt zware overkill aangezien een AMD quad-core al zo'n 30 euro minder kost.
Een high-end setup voor onder de 300 euro kan wel, als je een stabiel moederbord neemt voor laten we zeggen 100 euro, een cpu van laten we zeggen 100 euro en goed en snel geheugen van rond de 100 euro.

geheugen rond de 100 euro ? waar zit jij dan aan te denken ? want dat geheugen maakt niet heel veel toch ? met 4/6 gb zit je al ruim voldoende om te kunnen gamen

Intel blijft in nagenoeg elke benchmark de snelste, inderdaad, AMD is vaak véél goedkoper, echt veel goedkoper en doet wat mij betreft normaal met de prijzen aangezien 700 euro voor een i7 mij te boven gaat hoe dat kan...
Maar AMD is goedkoper omdat je uiteindelijk echt wel inruilt op prestatie.
Als je dan de AMD neemt moet het wel op een goed moederbord staan, en die van ASRock is meer gericht op dual/quad cores, het kán wel zes en acht cores aan, maar zal daar vrij weinig mee winnen.

kan iemand voor mij eenleuk setup opzoeken dan ? waarmee ik ARMA 2 zo ie zo maxed kan draaien... aangezien dat spel veel van je processor verlangt..

Voor 40 euro heb je inderdaad standaard Kingston geheugen, wil je gamen, zeker BF3, dan is het zeker met deze cpu een betere keuze om snel geheugen te nemen.
100 euro is misschien wat ruim genomen, afhankelijk van hoeveel je wilt, en met á 6gb kan het wel wat goedkoper inderdaad.

6gb max aan geheugen, ik snap niet waarom mensen er 16 gb in proppen terwijl je processor lang niet zoveel vraagt daarvan..

Dat hangt er vanaf wat je ermee doet...

Hoe dan ook, je vraag was of je gekozen setup iets is, antwoord is dat de cpu overkill zal zijn, het moederbord het niet zal benutten, en hierbij: het geheugen is goed.

Als je wilt overclocken met AMD is een Black Edition CPU eigenlijk al een vereiste om het simpel te houden.
Dit doet niets af aan de prestaties, maar je kan dan direct beginnen met overclocken zonder eerst de multiplier te unlocken.

Daarom is deze Phenom II al een hele goede.

AMD Phenom II X4 965 €107,90
Corsair 4 GB DDR3-1333 €23,49
ASUS SABERTOOTH 990FX €129,90

Dan heb je voor €261,29 een heel snel systeem.
De processor kan je mogelijk aanpassen, en het geheugen is vrij goedkoop aangezien deze cpu niet sneller ondersteunt.

dus met die setup kan ik gerust de aankomende games maxed draaien ? want dat is namelijk de bedoeling...

en sabertooth is am3+ gaat dat geen probleem opleveren ? :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan