processor op sommige momenten 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheCyper

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Hallo,
Mijn processor is steeds vaker op 100% aan het werken, terwijl ik soms ook gewoon aan het internetten ben.
Hierdoor wordt mijn computer zeer traag.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen ??

Hoi,

Meestal is het op te lossen door even een goede virusscanner te laten draaien.
Ik raad Malwarebytes Anti-Malware aan. Klik hier om het te downloaden.

Groet,

Hallo,
Ten eerste bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb Malware laten scannen en had inderdaad twee bestanden gevonden.
Ik heb deze verwijderd nu wacht ik even af of het inderdaad over is.
Alvast bedankt.

ik heb Malware 2 keer laten scannen en 2 keer 2 bestanden verwijderd bij de derde keer scannen waren er geen infecties meer.
Helaas is de processor laatst toch weer naar de 100% gegaan en was weer heel traag.
Nog andere ideeën?

Laatst bewerkt door een moderator:
doe is taakbeheer>prestaties>broncontrole>processor
en kijk welke programma het meeste van je processor gebruikt

doe is taakbeheer>prestaties>broncontrole>processor
en kijk welke programma het meeste van je processor gebruikt

Ik hou dat al een langere tijd in de gaten en eigenlijk is het niet 1 programma.
Het verschild heel erg ik heb het wel eens gehad met msn, spotify ,chome en minecraft.
Maar het rare is ik heb niet altijd een probleem met deze programma's ik kan ze ook gebruiken zonder dat de computer sloom wordt.
Maar laatst ook een keer met HP Power Assistant (voorgeinstalleerd programma van HP) en toen gebruikte het maar ongeveer 30.000kb geheugen.

Hoi,

Meestal is het op te lossen door even een goede virusscanner te laten draaien.
Ik raad Malwarebytes Anti-Malware aan. Klik hier om het te downloaden.

Groet,

Hebt u toevallig nog ideeën begin me er redelijk aan te irriteren .

Helpt het om de computer schoon op te starten?

- Klik op Start
- Bij de zoekfunctie Programma's en bestanden zoeken typ je in: msconfig
- Klik op msconfig(.exe)
- Ga naar het tabblad Opstarten
- Klik op Alles uitschakelen
- Open het tabblad Services
- Vink het vinkje aan bij Alle microsoft services verbergen
- Klik op Alles uitschakelen
- Daarna Toepassen en Ok

Je kunt de computer nu opnieuw opstarten om de wijzigingen toe te passen.

Wat gebeurt er dan wanneer ik dat doe ?

Dan start je pc op zonder 3e party software.
Heeft je pc daarna het probleem niet, dan geeft dat aan dat je probleem bij een v.d. programma's ligt die je hebt uitgevinkt.
Schakel ze 1-voor-1 weer in (telkens herstarten) om er achter te komen wie de boosdoener is.
Maak anders eens een screenshot van je opstartprogramma's (msconfig>opstarten).

Oh oke maar het sloom worden van de computer komt meer onverwachts terwijl je gewoon aan het computeren bent.
Niet meteen bij het opstarten.

Misschien kan je via Speccy eens laten zien welk stuurprogramma je juist hebt (zet de specificaties op het internet): als je niet alle udpates hebt, kan het zijn dat je processor op 100% gaat lopen. Ik ,kende iemand met hetzelfde probleem, maar heeft uiteindelijk een system recovery gedaan en alles werkt nu terug normaal...

ik heb draadloos internet

Misschien kan je via Speccy eens laten zien welk stuurprogramma je juist hebt (zet de specificaties op het internet): als je niet alle udpates hebt, kan het zijn dat je processor op 100% gaat lopen. Ik ,kende iemand met hetzelfde probleem, maar heeft uiteindelijk een system recovery gedaan en alles werkt nu terug normaal...
ik heb speccy gedownload maar wat moet ik precies allemaal hier plaatsen ??
en waar kan ik zien of ik de laatste stuurprogramma's heb geinstalleerd

Vanboven in het venster van speccy kan je 'bestand' kiezen, klik dan op 'publiceer snapshot'. Druk vervolgens op 'ja', en stuur ons deze link door.

computerman

Hallo

Sorry voor mijn late reactie. Dat van de Windowsupdates lijkt me OK. Kun je dit even bevestigen door naar 'Configuratiescherm', 'Systeem en beveiliging', 'Naar updates zoeken' te gaan. Als daar staat dat er geen updates zijn, is dit al uitgesloten.
Wel zie ik dat je de Sidebar actief hebt, probeer ook deze eens uit te schakelen? Op Vista verziekte dat ook de hele boel.
Ik zie ook dat de temperatuur van de processor bij de test op 54°C lag, was je toen iets zwaars aan het draaien, of was speccy alleen bezig? In dit geval is dit wel vrij hoog.
Heb je ook al eens geprobeerd de computer met de achterkant omhoog te zetten, zodat de luchtstroom beter wordt.
computerman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan