processor op sommige momenten 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maakt niet uit hoor.
Windows update had 1 optionele update gevonden een update voor windows die ben ik nu aan het installeren.
Ik had 1 widget op mijn bureaublad staan die heb ik verwijderd schakel ik hiermee sidebar uit of moet ik nog iets doen ?
Ik was volgens mij alleen speccy aan het uitvoeren het kan zijn dat de virusscanner of de achtergrond aan het scannen was dat weet ik niet.
Ik heb een laptop werkt dat dan wel ??

UPDATE: ik heb net even gekeken wanneer ik niks aan het doen was met de computer te temperatuur is dan ook rond de 50 graden

Laatst bewerkt:
Die temperatuur is vrij hoog... Weet je of er veel programma's tegelijk draaien in de achtergrond?
Ze kunnen je computer erg vertragen, ze vragen meer van de processor wat leidt tot warmte en een hoger percentage.

Dus de temperatuur daalt ook niet als je de laptop een beetje omhoog zet? Kijk eens in de verluchtingsgaten of er stof in zit: gebruik dan een speciale mond van je stofzuiger en 'stofzuig' de boel eens.

Laatst bewerkt:
Taakbeheer staat meestal rond de 100 procesen.
Ik heb net nog even gekeken de temperatuur staat nu rond de 40 graden de laptop staat nu op me schoot maar misschien komt dit omdat de processor op maar 6% staat te werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
De temperatuur lijkt mij persoonlijk niet de oorzaak. 54 graden zou op zich prima moeten gaan. Kijk op de eerste plaats eens na welk proces/processen er zo veel in beslag nemen. Ook al geef je aan dat je er zo'n 100 hebt. Ik zou in dit geval de opstart items echt eens uitzetten. Kijk het een tijdje aan. Probleem weg? Zorg er dan voor dat programma's die op een gegeven moment veel processorkracht gaan vragen door bijvoorbeeld updates anders worden ingesteld of helemaal uitgeschakeld.

Ik heb de meeste opstart items uitgezet.
Wel heb ik een paar programma's aan gelaten bijvoorbeeld een programma van de muis in de laptop of programma's van intel wist niet zeker of ik die wel uit moest zetten.
Nu maar kijken of het probleem weg is.

Inderdaad. Maar kijk zodra het probleem optreed meteen in het taakbeheer om te controleren welke processen zoveel in beslag nemen. Zo weet je waar je zijn moet om het op te lossen.

Het lijkt opgelost te zijn ik heb heel af en toe nog maar dan ben ik ook veel dingen te gelijk aan het doen dus dan snap ik het wel.
Allen heel erg bedankt !

het probleem is teruggekomen

Hallo,
Ik dacht dat het probleem verholpen was maar ik heb sinds de laatste tijd weer last van het probleem.
Ben gewoon op internet bezig en vervolgens gaat de proccessor naar de 100% en is de hele pc weer sloom.
Iemand ideëen wat ik hier aan kan doen ?

Ik heb het niet continu maar ik heb het bijvoorbeeld als ik gewoon op op internet bezig ben (Google Chrome) lijkt mij toch geen heel zwaar proces?
Maar ook met MSN en Spotify , het verschild heel erg
Als je nog meer wil weten hoor ik het :)

Bij een browser kan ik me dat nog wel voorstellen. Je kunt de stop knop in de browser eens gebruiken om te zien of dit verschil maakt. Sommige websites laden veel script en dat kan inderdaad heel veel CPU gaan kosten.

Er zijn bepaalde Services die veel van de PC vragen en eigenlijk overbodig zijn.
Dat zijn de AMD External Event Utility en de Windows Media player Network Sharing Service. Als die in de verzameling van Services staat, zet die services dan eens uit en laat ze ook niet automatisch starten.

Verder zijn er een paar processen die dit soort effecten hebben, zoals: de indexering die Windows automatisch doet van tijd tot tijd, maar ook de automatische defragmentatie van Windows, de hw/sw inventarisatie van windows met de bedoeling om te zien of alles wel 100% werkt en tenslotte de automatische virus scan (Defender).
Al dit soort processen worden gestart door de taakplanner van Windows.
Kijkt u maar eens rond in de Taakplanner en kijk wat er zoal allemaal gepland staat.
Ik heb zelf al dit automatisch lopende geplande taken uitgezet en voer ze zelf uit, wanneer mij dat goed uitkomt.

Laatst bewerkt:
Die twee staan niet bij services en in de taakplanner staan een paar taken van google update en nog 3 andere waarvan ik niet weet wat het is

Persoonlijk zou ik eerst kijken of je heel veel mee start met Windows. Dit kun je zien in de msconfig. Sommige dingen zijn uiteraard nodig zoals een virus scanner maar andere weer niet. Start daarom een schoon op. Programma's die je dan gaat missen zet je gewoon weer aan. Is dit nog niet voldoende controleer dan waar al dat CPU verbruik naar toe gaat. Zo kun je kijken of je aan dat soort programma's iets kunt doen. Voor meer informatie over schoon opstarten kijk je hier:
http://support.microsoft.com/kb/929135/nl

Ik heb al een heleboel uitstaan op een paar naar dan.
Ik heb in het taakbeheer gekeken en wanneer ik Google Chrome aan heb staan zijn er een stuk of 6 proccessen, is dit normaal?

die proccessen van chrome bedoel je ?
er staat 7 keereen proces : chrome.exe *32

7 keer is wel wat veel, maar als je maar genoeg chrome taken open hebt toch niet zo vreemd. Net even bij mij hier op de PC gekeken en daar zie ik bij mij 5 x chrome open zonder dat ie iets bijzonders doet. Dus niet vreemd, die 7.

Controleer in de msconfig naast het tabblad opstarten ook het tabblad services. Eerst even een vinkje zetten bij 'alle Microsoft services verbergen' en daar ook eens het een en ander uit zetten. Als je daar alles uit hebt staan behalve je virus scanner, heb je het probleem dan nog? En zo ja, zijn het dan weer gewoon veel processen of een aantal die pieken?

Ik heb een overzicht gemaakt van alle Windows Services die er zoal op mijn Laptop en PC staan en bekeken wat ze doen en of ze uitgezet kunnen worden. Ik heb het getest op mijn eigen PC en laptop, maar dat neemt niet weg dat elke Windows installatie weer net even anders is en daar een Service weer beter aan kan blijven. Dus garantie tot de hoek :-)
Als uitgezet wordt wat uitgezet kan worden aan services, dan scheelt dat aardig wat met opstartsnelheid van Windows en de totale performance van Windows.
Hier staat de hele lijst: http://www.sr-pc-hulp.nl/Services Windows 7 die uitgezet kunnen worden.pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan