Processor past op 775Dual-880pro??

Status
Niet open voor verdere reacties.

crulos

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Beste lezers,

Ik had vorige week een vraag gepost, waar ik deels antwoord op kreeg. Ik had een nieuw moederbord besteld (ASRock 775Dual-880Pro moederbord) en wilde weten welke processor hier op paste. Na het moederbord te hebben ontvangen ging ik toch twijfelen over het vorige antwoord.. dus pas ik hem aan in een nieuwe vraag. (en sluit de andere)

Ik kreeg te horen dat er geen core 2 duo op kon aangezien hij niet in deze lijst stond:
http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Mod...Dual-880Pro&s=
(hoi, hier de support lijst van de processors die op je mobo kunnen.
staat geen dualcore bij.)

Ik heb nu het moederbord binnen gekregen en daar staat het volgende op de voorkant van de doos:

Conroe E6xxx/E4xxx
Presler pxx
Smithfield 8xx
Cedar Mill 6xx
Prescot 5xx/6xx..

Dat zijn toch de processors die op dit moederbord passen!?
Verder staat er LGA 775 for INtel Core 2 Extreme, Core 2 Duo/ Pentium XE/ Pentium D/ Pentium 4 en Celeron D ondersteund worden..

Ik kan nu een goedkope Intel Processor Core 2 Duo E6300 1.86GHz / LGA775 / FSB1066 (komt uit een Dell 9200?? zegt mij niet zo veel) kopen, maar dit zou dan toch moeten passen!??

Ik hoop dat iemand snel antwoord, want dan kan ik de processor kopen.
Ps. Is dit een beetje een goede processor voor (nieuwe) games? Of is deze te laag??

Alvast bedankt!
Gr Thijs

Dat gaat passen ja er staat ook Core 2 Duo bij !!!!
Maar de joune niet maar het gaat wel werken volgensmij!

Dat gaat passen ja er staat ook Core 2 Duo bij !!!!
Maar de joune niet maar het gaat wel werken volgensmij!

En die link dan? Daar staat geen enkele core 2 dual bij.. en komt van de officiele site van ASrock..

Wil niet de processor kopen en dan blijkt t dat hij niet past..

de core 2 duo is de conroe reeks en een paar met andere core
dus het p[ast gewoon maarals er nieuwer types ondersteund moet worden is vaak een bios update nodig,
voor het corect herkenning van de nieuw cpu.

je kan gewoon alle E6*** prossesoren van intel kopen (bijv, e6600 of de e6750) want azoals ik het lees worden de E6*** pressesoren onderstuend.

en de E6 lijn is core 2 duo

Conclusie

Dames en heren,

ik ben erachter!

helaas niet de uitkomst waar ik op had gehoopt, maar mijn moederbord is inderdaad niet geschikt voor Core 2 dual van intel.

Er zijn schijnbaar 2 versies van mijn moederbord en ik heb dus (per ongeluk) de oudere besteld.. (de Pro versie.. die dus schijnbaar de oude is... Logisch!! :confused:) Dit is op naam haast niet terug te vinden, maar mbv de foto op een ASrock site, kwam ik er achter..

Op de doos staat helaas overal E6xxx.. wat ik erg verwarrend vind, maar dit gaat dus niet passen :( Ook met biosupdate gaat dit niet werken, omdat ASrock de nieuwe processors erbij zet na een biosupdate.. bij mijn moederbord staat er geen duo core bij, ook na de nieuwste bios-update)

Kan nu dus gaan voor een pentium D of Extreme.. of een ander moederbord..

Hartstikke bedankt voor alle antwoorden!

Groeten Thijs :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan