Processor probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

saf21

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Ik heb reeds een nieuwe processor voor mijn acer aspire 8930g gehaald, dit betreft een intel core 2 extreme x7900 2,8 ghz. voor heen had ik een t6400 2.0 ghz

Het probleem is dat wanneer ik zware spellen speel o.a GTA IV het spel binnen paar minuten framedrop krijg alles begint te shokken en het geluid happert dit blijft echter niet lang, na een paar minuutje houd het weer op en draait alles weer op 35 fps, dit gebeurd elke keer weer. Ik heb dit probleem ook met de game prototype, het verschil is alleen dat prototype constant shokkerig loopt terwijl ik met de t6400 prototype op hoogste resolutie speelde zonder problemen

Wanneer ik spellen speel als gta sa heb ik hier geen probleem mee. De graphics van GTA IV heb ik op ow gezet om te kijken of dat het probleem was.

Ik heb het idee dat wanneer de cpu aan het stressen is alles traag wordt. Ook twijvel ik of mijn chipset het wel ondersteund. Op de intel website staat dat de x7900 voor de intel pm965 is, de mijne is intel pm45(een nieuwere chipset). De cpu wordt in ider geval wel gewoon herkend. ik heb reeds al een bios update gedaan.

Ik kan de temperatuur van de cpu ook niet uitlezen. Hij blijft op een constante temperatuur zitten:confused: het lijkt alsof hij een moment temperatuur uit leest. dit probleem had ik ook al met de vorige cpu

specs:

Intel core 2 extreme x7900
Nvidia 9700m gt
4gb ddr3 ram
500gb HD

Chipset: intel pm45

Wie heeft jou verteld dat je zomaar een laptop processor kan vervangen op basis van de socket, zonder ook maar enkele rekening te houden met de chipset?

Die problemen kunnen dus heel goed veroorzaakt worden door een vorm van incompatibiliteit, ook al wordt je processor correct herkend.

Niemand? ik heb zelf onderzoek gedaan, ik las dat veel mensen hun cpu hadden veranderd voor een x9100, beetje dom van mij om te denken dat de x7900 ook geschikt is voor pm45 chipsetn.
Dus jij denkt dat het komt omdat de chipset het simpel weg niet ondersteund?
en heb jij enig idee waarom ik geen temperatuur kan uitlezen?

Omdat je chipset niet 100% samenwerkt met je processor. Wat je nu doet is dus wel enigszins riskant, een laptop processor kun je echt niet zomaar verwisselen met een nieuwe variant, ook al hebben ze dezelfde socket.

ok,

dan weet ik genoeg, ik zal binnenkort een x9100 halen voor mijn laptop die is wel compitable met mijn chipset.

bedankt voor jouw moeite

gr.

Waar baseer je op dat die x9100 wel goed samenwerkt dan?

Op de intel website heb ik iets gevonden waar ik kan kiezen voor een intel pm45, er staat daar ook een lijst van compatible Processoren de x9100 staat er tussen.

gr

die is alleen geschikt voor de intel pm965, op ebay staan gebruikers die ook de x7900 verkopen en ze vermelden erbij dat die geschikt is voor intel pm45,965 en nog 1tje dus dat vind ikw el raar, ik heb een nieuwere chipset vandaar dat ik dacht dat het wel zou gaan werken.De intel pm45 ondersteund tot 1066mhz fsb. het verschil tussen de x7900 en de x9100 is, de x9100 loopt op 1066fsb en is gebouwd met 45nm, de x7900 is 800mhzx fsb en gebouwd met 65nm, maar ik denk niet dat het wat uit zou moeten maken....

Dat van de FSB mag geen probleem zijn, maar er zijn uiteraard wel meer dingen die tellen in de chipset. Als ie niet geschikt is krijg je dus dit soort problemen, als ie uberhaupt al werkt.
Wellicht kun je deze x7900 nog verkopen, wellicht hier op Helpmij, of marktplaats of iets dergelijks.

ja, dat dacht ik ook maar helaas! ik wist niet dat je hier ook kunt verkopen, ik zal is kijken hoe dat moet. in iedergeval bedankt voor je hulp

gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan