processor snelheid uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

antrax9

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Hallo

ik ga een nieuwe pc kopen en nu vertelde iemand me dat dit wel een goeie procesor was .
dat deze processor ongeveer 4,5ghz hij zij je moet het aantal MHz delen door 1024 en dan zou je met deze processor op 4,5ghz komen,omdat het hier 2x2333MHz is.nu is mijn vraag klopt dit klopt deze berekening en is het echt een processor van 4,5ghz

Ik hoop een reactie te krijgen

Groeten Antrax

Fabrikantcode BX80557E6550

Kloksnelheid 2x 2333 MHz

Level 1 Cache 2x 32 kB

Level 2 Cache 2x 2048 kB

Instructieset MMX, SSE1, SSE2, SSE3, EM64T

Bussnelheid 1333 MHz (Quadpumped)

Corenaam Conroe

max. stroomverbruik 65 Watt

Core spanning 1,3 Volt

I/O spanning 3,3 Volt

Bouwvorm
FC-LGA4

Socket 775

Koeler
Bevestiging voor ATX moederborden
Aansluiting Molex-stekker (3-polig)

Toebehoren Processorkoeler

Garantieperiode 24 maanden

bedankt voor de reacties maar klopt die berekening die ik zeg of niet en hoeveel ghz is deze processor dan. ik hoop dat iemand deze vraag kan beantwoorden voor me of welke proccesor ik dan het beste kan nemen zodat ik meerdere programma's kan draaien te gelijkertijd

groeten ANtrax

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties maar klopt die berekening die ik zeg of niet en hoeveel ghz is deze processor dan.

Zie de link van Egel of zoek op internet naar de specificaties van de E6550

die processor die ik liet zien is die een beetje goed of raden jullie een ander aan.Om meerdere programma's te gelijkertijd te kunnen draaien moet ik daar een 3ghz proccesor voor hebben,of niet?

Dat stukje heb ik gelezen en dat die berekening niet klopt weet ik nu ook.
maar welke proccesor raden jullie aan om te nemen zodat ik meerdere programma's kan draaien

Meerdere programma's kun je op elke processor aandraaien.

De E6600 is wel redelijk populair, ik heb hem zelf ook en ondervind geen problemen...

klopt het dat ie maar 2,4ghz hebben? en is dat niet weinig is 3ghz niet beter en sneller of moet je daar niet opletten

klopt het dat ie maar 2,4ghz hebben? en is dat niet weinig is 3ghz niet beter en sneller of moet je daar niet opletten

Ik weet niet hoeveel geld jij uit wilt geven maar een 3 GHz is natuurlijk aardig wat duurder :rolleyes:

1800 euro ongeveer voor me pc maar je kan toch beter voor de 3ghz gaan die is sneller lijkt mij

Ja neem die maar... Ik zou voor de Intel Core 2 Extreme QX6850 gaan :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan