Processor te warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

*remark.nl*

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2003
Berichten
16
Hallo aan allemaal die mn vraag leest.

Het zit zo dat mn pc met een amd athlon 1800+ erin plus een goede koeler toch aardig oververhit raakt ongeveer een 80 graden wat volgens mij veel te hoog is, en waardoor mn systeem telkens vastloopt.
Wat is hier aan te doen zodat mn processor niet te warm wordt en mn pc niet steeds vasloopt.

Alvast bedankt

Ron
 
ten eerste:
schroef de kast eens open en kijk of je ventilatoren WEL draaien.

wanneer ze draaien,
kijk hoe stoffig alles is. Heb je dit probleem al lang? Of is dit een recent probleem.

oplossingen:
Wanneer ventilator niet meer draait. Nieuwe kopen, als je zelf de ventilator niet durf te plaatsen vraag of ze het in de winkel willen doen, vergeet geen koelpasta te gebruiken.

Stoffig in je kast?
zet pc uit, haal stroomstekker eruit, start op. Hij doet het niet, maar je weet wel zeker dat stroom eraf is;)
Kast open, stofzuiger op laagste stand en heel voorzichting (niets aanraken, zeker niet met stalen pijp) je kast "uitzuigen".

Het kan geen kwaad om er minimaal 1 kastventilator bij te zetten, zodat je pc meer koele lucht krijgt.
 
Zorg ook dat je kast er van binnen opgeruimd uitziet. Dus dat niet overal kabels voor -en achterlangs hangen. Zo heb je een slechte luchtstroming (airflow) in je kast, waardoor de afgegeven warme lucht blijft hangen.
 
processor

Ja hoor de fans draaien en kast is redelijk stofvrij alleen is het wel zo dat ik de athlon nog niet zo lang heb en er hiervoor een duron 1200mhz ingezeten heeft die niet zo heet was.
Ik heb een msi k7t turbo mb en heb de site voor mn moederbord bekeken en een athlon 1800+ kan die hebben dus heb em aangeschaft en sindsdien loopt de temp. erg hoog op

Ron
 
Een AMD Athlon XP wordt veel warmer dan een AMD Duron en is daarom een betere cooler nodig. Ik denk dat je gewoon een nieuwe cooler moet hebben.
 
Geplaatst door *remark.nl*
Dr zit een coolermaster op die ik ook heb gebruikt voor de duron

En waarschijnlijk zit daar dan ook je probleem.
Ga naar de computerboer en koop een deugelijke cpu koeler

Bedenk ook nog eens of je een extra kastventilator (of 2) wil hebben.
 
Alvast bedankt allemaal dit zal ik eerst even proberen, maare even een andere vraag hoe warm mag een cpu eigenlijk worden { max }
 
Ik geloof dat de max temp iets van 80 a 90 graden is en ik denk dat in jouw bios is ingesteld dat zodra hij 80 graden is dat de pc uit gaat (maar windows wordt niet netjes afgesloten).

De groeten,
Mark
 
Echt een nieuwe koeler kopen, geschikt voor de Athlon. Jouw processor ligt al op een temperatuur die je processor nog maar net kan verdragen, maar een gevaar voor je cpu is het zeer zeker wel.
 
Ok bedankt allemaal ik heb denk ik genoeg info waar ik mee vooruit kan
 
Laatst bewerkt:
80 graden is ook echt het maximum. Je kunt beter zorgen dat je onder de 60 blijft zitten. Bij de 80 graden wordt je pc sloom van en loopt ie vaak vast.
 
WOW!!!! is dit echt zo???

hmmm... ik heb best wel het probleem dat mn computer zomaar uitvalt .... soms als ik juist een toepassing uitvoer..

ik zal zo is ff kijken in bios (of pc heath) hoe het staat met de warmte... ik heb verder een beetje een stoffige kast.. één vertilator... die scheen wel te moeten werken. moet pasta etc.

oh: .h.d.d. cooler hard disk saviour HD05010B1m4 van het merk S (?)

ik heb nu een 2.0 Ghz processor Pentium 4... meer weet ik er eigenlijk niet van....
 
Geplaatst door John Petrucci
WOW!!!! is dit echt zo???

hmmm... ik heb best wel het probleem dat mn computer zomaar uitvalt .... soms als ik juist een toepassing uitvoer..

ik zal zo is ff kijken in bios (of pc heath) hoe het staat met de warmte... ik heb verder een beetje een stoffige kast.. één vertilator... die scheen wel te moeten werken. moet pasta etc.

oh: .h.d.d. cooler hard disk saviour HD05010B1m4 van het merk S (?)

ik heb nu een 2.0 Ghz processor Pentium 4... meer weet ik er eigenlijk niet van....

Dit gaat over AMD processoren als ik het goed heb liggen de temperaturen en de temperatuurgrenzen van een Intel heel anders (was vroeger (pre P4/XP) in ieder geval wel zo).

De groeten,
Mark
 
Remark.nl... hoe heb je die temp van 80 gradenC eigenlijk gemeten? Alleen maar met een progje onder Windows od heb je ook gekeken wat het BIOS aangeeft. 80 graden is eigenlijk zo hoog dat je systeem instabiel had moeten zijn. Ik verwacht dus dat de werkelijke temp wat lager is.

Zoals al gezegd, zorg ervoor dat de fans schoon zijn en er voldoende airflow in de kast is, mbv een casefan bijvoorbeeld.

Verder kijk eens in het BIOS of het verschil tussen CPU en Systeem temp erg groot is. IS de systeemtemp ook erg hoog, dan is het te heet in je kast. IS de systeemtemp goed, maar alleen de CPU hoog, dan lijkt ie z'n warmte niet kwijt te kunnen. Chek es of de heatsink er wel goed op staat met een heel klein beetje thermische pasta ertussen.
 
hoi
Ik heb de temp gemeten in de bios en daar dus 80 graden en de kast temp is 30 graden en dus normaal.
Ook de pasta zit er net op en aangebracht met een malletje dus dat is ook ok.
Maar goed ik denk dat de cooler aan vervanging toe is, of misschien een ander { type }
In ieder geval bedankt voor je reactie

Greetzz Ron
 
Geplaatst door *remark.nl*
hoi
Ik heb de temp gemeten in de bios en daar dus 80 graden en de kast temp is 30 graden en dus normaal.
Ook de pasta zit er net op en aangebracht met een malletje dus dat is ook ok.
Maar goed ik denk dat de cooler aan vervanging toe is, of misschien een ander { type }
In ieder geval bedankt voor je reactie

Greetzz Ron

In iedergeval één die speciaal gemaakt is voor AthlonXP-processoren én die bedoelt is voor minimaal AthlonXP 1800+-processoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan