Processor, temperatuur en voeding. Vragen over OCCT software

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeon

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Hallo,

Ik heb een test laten lopen met OCCT. Dit heb ik gedaan omdat ik merkte dat mijn processor (AMD FX-8350) vanzelf naar een multi van 7.0 gaat.

Hierbij de uitkomsten:

Kloksnelheid Processor
2013-06-06-16h33-Frequency-CPU #0.png

Core Temperatuur
2013-06-06-16h33-Temperature-core.png

Processor Temperatuur
2013-06-06-16h33-Temperature-CPUTIN.png

Processor voltage
2013-06-06-16h33-Voltage-CPU VCORE.png

Vin 1
2013-06-06-16h33-Voltage-VIN1.png

3VCC
2013-06-06-16h33-Voltage-3VCC.png

Vraag 1: De Core Temp veranderd niet. Zit dit in de software of is er een sensor kapot?

Vraag 2: waarom dropt de kloksnelheid plots enorm? (De multi valt dan opeens naar 7). Komt dit door de warmte? Of komt dit door een stoomprobleem (zie volgende vraag).

Vraag 3: Wanneer de CPU voltage zakt (oorzaak of gevolg?) gaat Vin1 en 3VCC plots eventjes omhoog. Je ziet ook dat zodra de processor meer spanning krijgt de Vin1/3VCC omlaag gaat (zie begin grafiek). Komt dit misschien omdat ik een te kleine voeding heb? En hij dus al zn power (500WATT) gebruikt, en dus het ene in moet leveren als het andere vraagt.

Ps, ik heb geen idee wat "Vin1" precies is.

Laatst bewerkt:
Wat zit er nog meer in je systeem? Een slurpende videokaart? Anders zou je misschien gelijk kunnen hebben...
Het kan zijn dat de core temperatuur gelijk blijft, de processor temperatuur is een gemiddelde. Aangezien je een 8-core processor bezit, zullen waarschijnlijk meer cores actief worden en zal het gemiddelde dus langzaam stijgen.
Het kan zijn dat je AMD Cool en Quiet (ook wel C&Q) aan hebt staan. Daardoor wordt de kloksnelheid continu bijgesteld aan je gevraagde prestaties, dus meer prestaties, hogere snelheid en v.v.
Vin1 is waarschijnlijk het core voltage, dat is meestal rond de 1,5V. De CPU zelf krijgt waarschijnlijk 3,3V (die andere waarde).

AMD Cool en Quiet is uitgeschakeld.

De rest van het systeem:
AMD FX-8350
Radeon HD 7770
Harddisk 1TB
SSD 120GB
16GB (2x8) 1600 DDR3
Corsair 500W

Tsja, bij elkaar komt dat uit op ongeveer 400W, dus die voeding zou toereikend moeten zijn... Gebruik je een schone installatie van Windows?

hmm..

Ja het is een schone installatie. En bij de vorige processor (Phenom II 965BE) deed alles het naar behoren. Het enige wat ik heb gedaan is afsluiten->processor eruit->FX 8350 erin->opstarten. Misschien dan toch de temperatuur?

Heb je je moederbord gekocht als AM3+ of als AM3? In het laatste geval moet je eerst een BIOS update doen.

Moederbord is een asrock 970 Extreme4, en is geupdate naar de laatst beschikbare versie. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan