Processor uit de PC halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pajaras

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Weet iemand een stap voor stap handleiding over hoe je een processor uit de PC haalt.
Ik heb nu alles uit mijn oude pc gehaald, maar ik moet alleen de processor nog.
Of kan iemand het uitleggen?:)

dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het een Intel Pentium 3 is.

Meestal: koelblok en ventilator verwijderen [zitten met clipjes en/of schroefjes vast], daarna zie je de processor... en afhankelijk van het type socket is het meestal een "hendeltje" aan de zijkant losmaken en omhoog doen, daarna is de chip "vrij"....

Weet je toevallig het type socket is? [bij oudere moederboards met bijvoorbeeld slot 1, zoals de eerste PIII 450 machines, moet je het koelblok door verschuiving van het clipplaatje aan de achterzijde losmaken]

Edit:
Is het een print die rechtop staat op het moederboard en vast zit tussen twee zwarte geleiders?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt:o , maar ik heb er even 2 foto's van gemaakt:

Ze zijn niet echt helder, maar beter kon het niet:confused:
Ik reageer straks weer, want ik ga nu eten

Laatst bewerkt:
Nee, dit is geen slot1...
Schroeven van de ventilator losmaken, dan zie je hoe het koelblok bevestigd is, dan koelblok losmaken, en de chip zit vast in een voetje met een hendeltje aan de zijkant: hendeltje losmaken en omhoog doen......

Ik zou er een bril bij leveren :D

bril.jpg

Misschien een domme vraag:rolleyes: , maar hoe krijg ik dat koelblok eraf.
Het is net of het onder een heel dun metalen latje licht

Dat IS een clip! Als je de zijkanten iets omlaag drukt en onderaan het lipje wat naar buiten trekt, komt hij vrij.....

Je bent niet echt een techneut, hé? Waar begin je aan........ terugzetten is moeilijker......

Laatst bewerkt:
Ik zie het, en hoe krijg ik de processor de'r uit (vraag misschien wat veel, maar op processor verwijderen-gebied ben ik een noob:d )
Ik wou niet te hard drukken, want anders dacht ik dat hij kapot ging:o
Het is pas ook de eerste keer dat ik iets met de CPU doe

Laatst bewerkt:
Is niet erg... al doende leert men..... maar die clip zit aan de onderkant in een soort haakje... daar moet ie uit.... misschien even met een zaklampje schijnen om te zien hoe het zit...

Die processor zit in een voetje, met ergens een hendeltje aan de zijkant.... anders kun je misschien nadat het koelblok weg is nog even zo'n duidelijke foto maken, dan kunnen wij zien welk socket het is........ en de juiste "verwijdertip" geven...

Laatst bewerkt:
Ik heb een soort hendeltje gevonden, en toen ik eraan trok ...floep... en hij was los
Bedankt voor het helpen (Het heet niet voor niets helpmij.nl):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan