[Processor upgrade] 600 >> 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Z-Dragon

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 nov 2001
Hoi,

Ik heb een Tyan Trinity 400 S1854 moederbord met daar nu nog een Slot 1 P!!! Coppermine 600~Mhz. inzitten. Verder 512 MB PC100 geheugen en een Maxtor 80 GB 7200 RPM harde schijf. Ik vind mijn bakkie over het algemeen :thumb: draaien, hoewel ik best vind dat hij een klein beetje power-up wel kan gebruiken. Er gelijk een PIV of Athlon XP van maken vind ik een beetje overdreven, hij doet het immers nog best. Nu is de vraag, kan er een P!!! 1000~Mhz. op mijn mobo? Ik heb op de Tyan site gezien dat dat alleen kan bij de types waar er bovenin het hoekje '99PON' staat. Bij mij staat er '99PONA'. Kan dat dus (infopagina )?
En verder staat er ook dan je dan een fsb van 133 moet hebben. Mijn geheugen is PC100, dus moet ik dat dan ook vervangen?!

Thnx.

Even nog een processornewbee vraag: op mijn bord zit zowel een Socket 370 slot als een Slot 1 (daar zit mijn huidige proc. in), het is zeker niet mogelijk om d.m.v. die twee sloten een dual-processor systeem te maken? (Vraag het maar even maar schat de kans heel klein in vanwege de verschillende types processors, ze moeten toch altijd hetzelfde zijn?)

Geheugen zal je inderdaad moeten vervangen, maar 256 MB PC133 kost slechts 30 euro.

Je bord kan MP's tot 8 aan, en aangezien een P!!! 1000 een MP van 7.5 heeft (7.5 x 133 = 997.5) zou het in principe geen probleem moeten zijn. Het enige waar je moet op letten is dat de P!!! een Coppermine en geen Tualatin core heeft.

En een dual-CPU systeem is niet mogelijk.

Geplaatst door Steve
Je bord kan MP's tot 8 aan

Dus ik zou hem nog over kunnen klokken met 66.5 Mhz. :D

Geplaatst door Steve
Het enige waar je moet op letten is dat de P!!! een Coppermine en geen Tualatin core heeft.

Wat moet ik daar dan aan opletten als ik hem ga vervangen, ik moet dus (als ik jou goed begrijp) een P!!! 1000~Mhz. vinden die een Coppermine core heeft i.p.v. een Tualatin? En verder lees ik op marktplaatsen veel verhalen (in aanbiedingen) waarbij ook nog een heel verhaal over voltages enz. aan te pas komt, wat moet ik daar van hebben?

Geplaatst door Z-Dragon

Wat moet ik daar dan aan opletten als ik hem ga vervangen, ik moet dus (als ik jou goed begrijp) een P!!! 1000~Mhz. vinden die een Coppermine core heeft i.p.v. een Tualatin? En verder lees ik op marktplaatsen veel verhalen (in aanbiedingen) waarbij ook nog een heel verhaal over voltages enz. aan te pas komt, wat moet ik daar van hebben?
Overklokken zal zelfs niet lukken aangezien de MP gelocked is :-)

En je moet inderdaad eentje vinden met Coppermine core. Dat verhaal over voltages heeft enkel betrekking op oudere borden, de VIA ApolloPro133A ondersteunt een P!!! Coppermine 1000 zonder meer.

Hoeveel gaat het me ongeveer kosten als ik mijn huidige kan verkopen? En heb ik er verder nog een beetje plezier van of zal ik zelfs deze 400 Mhz. verschil niet echt merken?

Zie net het volgende:

De slot 1 versie van 1 Ghz. wordt niet supported, tot 866. De Socket 370 wel. Zou ik dan een Socket 370 processor moeten nemen?

Mijn huidige processor is een P!!! 600EB (zie ik tijdens de BIOS test).
Maar volgens de tabel van Tyan wordt het gebruik van de 600EB alleen mogelijk bij een FSB van 133. En mijn geheugen is wél PC100! Hoe kan dit?

Bijlagen

• allemaal vreemd.jpg
    allemaal vreemd.jpg
    75,4 KB · Weergaven: 42
Dan loopt je geheugen niet synchroon met de FSB en zo gooi je dus prestatie weg.

En ik bedoel uiteraard de Socket 370-versie, de Slot 1-versie van de P!!! 1000 is zeldzaam hoor :)

Is het dan beter om én FSB, én geheugen op 100 te laten lopen? 6x100 i.p.v. 4.5x133?

Zal niet werken, zoals gezegd zijn P!!!'s locked.

Dus alleen ander geheugen is de oplossing. Dan zal ik maar eens even de computershop gaan mailen, hoeveel het bij hun kost om mijn P!!! 600EB Coppermine te laten vervangen door een 1000(??)...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan