processor upgrade geen prestatie boost

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkspank

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
323
hallo,

ik heb laatst mijn laptop processor c2d 1,83ghz vervangen door een c2d 2,80ghz (x7900)
maar ik merk geen enkel verschil met de prestaties, ik had verwacht dat de prestaties wel wat beter zouden worden maar ik merk er niks van.

ik heb ook een benchmark gedaan met wprime en dan zie ik dit staan:

32M - 30,525 sec (1200,2mhz merom XE E1)

er staat 1200,2 mhz hoort daar niet 2800,x mhz te staan ?
ik denk dus dat hij maar de helft van de processor kracht heeft gebruikt.

ik heb de processor ook undervolted met rmclock en dan zie ik staan: core clock 1800 mhz. hoort daar ook niet 2800mhz te staan? (zie bijlage afbeelding)

weet iemand of dit allemaal klopt of wat ik er aan kan doen?
 

Bijlagen

  • rmclock.jpg
    rmclock.jpg
    75,4 KB · Weergaven: 30
over wprime kan ik je niks zeggen, maar...

Wat had je voor prestatiewinst gedacht te zien dan? In het "normale" gebruik ga je daar weinig van merken hoor. Waar het begint te tellen, is bij taken die brute rekenkracht vragen, zoals foto- en videobewerking, (un)zippen/rarren van grote bestanden, dat soort dingen. Bij games zal je het ook merken, mits je videokaart en de rest van je systeem al dat rekengeweld ook aankan.
 
jaa ik merk bij games ook niet veel verschil,
als ik bij gta4 een benchmark doe dan krijg ik 36 fp/s en de cpu word 99% gebruikt terwijl de videokaart maar 70 procent draait en dit is geen verschil met vroeger.

maar wat ik dan dus zo raar vind is dat de clocksnelheid de hele tijd zo laag staat
ik heb het idee dat hij op een of andere manier is underclocked
 
een vriend van mij heeft een toshiba laptop met de volgende specs:
c2d 2,3 ghz
hd4650 mobile

en hij heeft nog betere prestaties op het hoogst dan ik heb op het laagst.
mijn specs:
c2d 2,8ghz
8600MGT

en voor gta4 is je processor tog het belangrijkst ??
dan zou je verwachten dat mijn prestaties dichter bij de zijne moeten liggen (want zijn videokaart is wel heel veel beter dan de mijne)

als ik de gta4 benchmark doe dan staat mijn processor resultaat op 99% activiteit.
en bij hem volgens mij niet terwijl zijn processor langzamer is en hij de instellingen hoger heeft.

licht dat dan allemaal aan zijn betere videokaart ?
 
Wanneer het moederbordje van de laptop de cpu en de eventuele hogere FSB niet ondersteunt, gaat het ook niet werken
 
ahaa :p
ik heb bytheway orthos benchmark laten draaien en die zegt wel clockspeed 2800 mhz
heb ik dan ook die snelheid of staat dat er alleen maar ?
 
Het is wel zo, dat deze processor automatich terugklokt op het moment dat rekenkracht niet nodig is.
Dus in (bijna) rust is de snelheid lager dan onder full load, daar kun je ook eens naar kijken
 
dat is helemaal waar,
ik heb hem ff voor de lol een bestand van 8 gig laten inpakken met winrar en toen stond de clock continu op 2800mhz en toen ik dat annuleerde ging die weer terug naar 1200
bedankt voor je reactie, volgens mij is het wel allemaal goed alleen is de game prestatie minder dat zal wel aan de videokaart liggen.
ik zal mijn videokaart wel ff overclocken en kijken of de prestaties erg toenemen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan