Processor Upgrade?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikevdkooij

Banned
Lid geworden
1 jan 2011
Berichten
157
Hallo Helpmij,

Ik heb nu een Amd Athlon 64 x2 4000+ 2.1 ghz (Rated at 4.2 GHZ)
Het is een AM2 Socket. Kan ik deze upgraden naar een Phenom?


Mvg Mike
 
Socket AM2 en AM2+ zijn in principe compatible.... echter AM2 dateert van 2006.. en toen waren er nog geen Phenoms.... het probleem zit "m dus in het BIOS... als daarvan een update is, zodat ook Phenoms herkent worden, kan het werken...

Officially, AM2 is completely compatible with AM2+. However, there are unofficial difficulties that are common if you're attempting to use a motherboard from the dawn of the AM2 socket with a new AM2+ processor. The first major obstacle will be BIOS compatibility. Obviously, a company can not program their BIOS to recognize processors that will show up three years later, so the stock BIOS on older AM2 motherboards is not going to recognize a new AM2+ processor. You'll need to make sure your motherboard manufacturer has provided an updated BIOS with support for new processors.

Hier is een BIOS update van 2008 voor de T180: http://support.acer.com/us/en/product/default.aspx?tab=1&modelId=386 mogelijk zit daar de Phenom bij...

Maar: BIOS flashen is altijd een linke zaak....
 
Wat kan er gebeuren als het fout gaat.

Dat je een leuke "boekensteun" erbij hebt, maar uit moet kijken naar een nieuwe PC! :D

Maar ik heb ff gechecked: er zit een "betrouwbaar ogende" installer bij.... (kan alleen even nergens op de Acer site vinden wat deze BIOS nu meer kan....)

Heb jij een oudere versie BIOS dan 2008?
 
Denk het wel ik heb die acer nog nooit een bios update gegeven..

En ik denk dat windows update dat niet doet..
 
Nee, Windows update doet zulke dingen niet... je moet echt de ROM flashen op het moederboard, met de software van de fabrikant.

Alternatief is het prachtige kastje houden en er een nieuw MoBo in schroeven... met een dikkere processor....

Of... de boel gewoon laten zoals hij is (wat denk je te winnen met een Phenom? De rest van de "infrastructuur" blijft hetzelfde...)

Maar kan ondanks die veilige bios dinges het tog nog helemaal fout gaan ?/

Garantie geef ik niet... maar meestal gaat dit op deze manier gewoon goed (tenzij de stroom plotseling uitvalt...).
 
Laatst bewerkt:
Met de Phenom X4 Wil ik gaan gamen ik heb nu een oude processor, dus veel games hebben lagg ondanks dat er tog een goede video kaart in heb gedaan
 
Kan je hier verder helaas niet adviseren... Behalve met "Black Op's" (foutje van de makers) worden de meeste games over de videokaart afgewikkeld en is de CPU minder belangrijk.... Ik kan niet inschatten of een "ultramoderne" CPU op een Mobo van 2006 de lagg gaat oplossen..... andere factoren zoals geheugen tellen ook mee....
 
Maar ik heb 5 GB ram

500 GB harde Schijf

9800gt.

en dan de amd athlon x2 64 4000+ 2.1 ghz..

En op deze site (www.canyourunit.com) staat altijd dat me Processor te low is.. TE laag dus voor al die games.
 
Iets anders is dat die super CPU's ook knap wat meer stroom vreten... het standaard power supply zal daar moeite mee hebben.... Zou er ook een nieuwe voeding in moeten....

Dus het enige wat slecht is, is eigenlijk de CPU tog?/

Je zou er ook een iets snellere Athlon in kunnen plakken...
 
Laatst bewerkt:
En dan zou ik gewoon wel eigenlijk moeten kunnen gamen?

Dat kun je, per game, checken door even te "googelen" met de naam van de game en dan "system requirements" erachter ... dan zie je meteen wat er minimum en standaard nodig is om de game te spelen....
Dit is per spel echt hopeloos verschillend....
 
Houd er ook even rekening mee dat 5GB ram alleen met een 64bit besturingssysteem kan worden benut..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan