Processor upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0668

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2013
Hallo,

Ik heb nog een oude pc staan waar van ik graag de processor up wil graden.
Ik heb nu de AMD Athlon™ XP 3000+. Die wil ik eruit en een sneller model er in. Ik dacht zelf aan de AMD Athlon 64 X2 Dual Core. Maar ik weet niet zeker dat die er in past.

@granitk7
Ik heb de hp pavilion a000.nl

@Kvothe
Ik wil er graag windows 7 er better op kunnen draaien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even voor de duidelijkheid.
Is het niet een pc uit de HP a800 serie?
Zo ja...dan zit daar zeer hoogstwaarschijnlijk dus een A7V8X-LA (Kelut) moederbord in.
Een cpu upgradenaar jouw wensen is niet mogelijk. Dit bordje is trouwens zowieso zeer beperkt qua cpu upgrading.
Met een Barton of Thoroughbred Processor houdt het verder wel op.

Het is meestal niet eens de cpu die verantwoordelijk is voor het goed werken van een pc. RAM en de leessnelheid van de harde schijf is vaak relevanter voor het sneller aanvoelen van een pc. En bij voorgebouwde pcs is het vaak zo dat het moederbord en voeding zo goedkoop mogelijk zijn, dus kan je niet zomaar iets erin zetten dat meer voeding nodig heeft.

Je kan wel een ~120 gb ssd kopen, deze verbruiken weinig stroom en zijn veel sneller (een ordegrootte beter, dat is dus ~10x of zelfs meer). En je kan ze meenemen als je ooit een nieuwe pc koopt.

Laatst bewerkt:
@granitk7
Nee, hij heeft een AMD processor.
Dit heb ik nog gevonden over het Moederbord merk/model asus a7vbla

@frankwannet
Ik heb net op de verpakking gekeken en daar staat dat het de a660.nl is.

@kvothe
Even ssd is wat te duur voor die oude pc van mij

Laatst bewerkt door een moderator:
nee je kan de amd athlon x2 er niet in doen het moederbord is net zoals frankwannet zei heel beperkt bovendien ik heb de amd athlon x2 processor in nog een oude pc zitten en daar zit nu windows 8 er heeft windows 7 op gedraaid
de processor is niet bepaald geweldig....

Zijn er dan nog ander mogelijk heden. Zo als dit AMD Athlon 64 dus zonder X2

Een computer van ~50 euro upgraden gaat hoe dan ook prijzig uitvallen.

voor een upgrade ben je minimaal toch zo'n €200,- kwijt aangezien je je moederbord, geheugen, processor, voeding en misschien een hdd als je oude hdd geen sata ondersteund moet vervangen

Laatst bewerkt:
@rubenjbo,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd. Het is niet nodig een nieuw bericht te plaatsen indien er niemand gereageerd heeft. Gebruik de optie "bericht aanpassen" om nog informatie bij te voegen.

Kosten rond de 15 euro 2de hands. Alleen denk ik niet dat je een echte snelheids winst gaat merken.beter spaar je Door voor een formfactor desktop pctje met een pentium processor , ddr2 geheugen en een sata schijf.Deze kan je voor ongeveer 60 euro al op de kop tikken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan