Processor Veranderen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TrickTrick

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Hallo,

Ik had een vraag ik wilde in mijn oude pentium 3 computer een nieuwere processor doen. Ik heb mijn Intel Pentium IIIE 933 Mhz (7 x 133 Mhz) ingewisseld voor een Intel Celeron-S, 1200 MHz (12 x 100)
De computer met de betere processor start nu niet meer op, hij geeft geen scherm, maar het beeld scherm geeft geen no signal. Ik had ze weer terug gewisseld en toen deed hij het wel. is er iets waardoor ik kan zorgen dat de Intel Celeron het ook in die oude doet

Zou best wel eens kunnen dat je moederbord die processor niet ondersteund...
Welk moederbord (naam en type) heb je?

En buiten dat, ik denk zo maar dat die Celeron 1200Mhz zeker niet beter is dan die Pentium III 933Mhz, misschien zelfs wel minder:D

of jer moederbord ondertsteunt geen celeron(welk bord?)

of die proc is kadoek(kapot)?

Eeen processor voor een FCPGA2 socket, wordt niet ondersteund door een FSPGA socket, de laatste is tot de Coppermine core, zo uit mijn hoofd, de eerste begint met de Tualatin core.

Laatst bewerkt:
Back

Komt erop neer dat jullie mijn moeder bord van de pentium |||.
Dat is de Gigabyte GA-6VXC7-4X
De Processor is niet stuk en dat weet ik zeker want ik zit ern u op met een andere computer. Ik heb aan het hendeltje gedrukt en de koeler aangesloten, voor het geval het zegt wordt, ik geef ook nu even aan wat hij ondersteunt, De Gigabyte GA-VXC7-4X ondersteunt:
http://www.gigabyte.com.tw/Support/...rboard&ProductID=1449&ProductName=GA-6VXC7-4X

Maar goed hier staat, volgens mij, dat hij hem ondersteund. Heeft bios upgraden misschien zin? En ondersteund hij hem?

De Cpu aanduiding is, Tuatalin A80530. En kan zou iemand misschien uit kunnen leggen hoe ik de bios upgraden moet, ik heb iets gedownload, een ....Fc bestand
\kan het niet openen metmijn tools op de pc

Groeten Rogier

Bij de link die je geeft naar de specificaties van je moederbord staat dit:

Intel P3-Celeron 1.2G 100 N/A

N/A betekent: wordt NIET ondersteund!!!

Opgelost denk ik:D

Een processor voor een FCPGA2 socket, wordt niet ondersteund door een FSPGA socket, de laatste is tot de Coppermine core, zo uit mijn hoofd, de eerste begint met de Tualatin core.

Waarom ik nu antwoorden geef, als ze toch niet gelezen worden, is mij een raadsel.:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan