Processor vernieuwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brick6

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
Ik heb het idee dat m'n processor het niet meer lekker doet. De computer blijft steeds hangen en alles bevriest. Zowel tijdens het opstarten en als ie een kwartier heeft aangestaan.

Nu had ik de vraag, waar kan ik een goedkope processor kopen? En hoe weet ik welke m'n moederbord aankan?

Ik heb een Lenovo T60 laptop (uit 2007). Hij doet het nog steeds goed en ik zoek een goedkope oplossing om hem weer tot leven te brengen!

Hoi !

Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat de CPU (processor) de oorzaak is van je probleem.

Alles bevriezen heeft meestal als oorzaak een te hoge temperatuur van het moederbord/grafische chip.

Een goede schoonmaaktbeurt doet mogelijk wonderen, vooral de fan.

Mogelijk moet je laptop daarvoor worden open geschroefd; je kunt het evt. zelf proberen of door 'n PC-boer laten doen.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Bedankt voor je reactie. Ik heb dat hitte probleem al 2 jaar geleden gehad, ik heb toen een nieuwe fan geinstalleerd. Daarna werkte alles tot voor kort.

Het bevriezen gebeurt ook als ik mijn pc een hele dag uit heb gehad en dan probeer op te starten. Na 30 seconden bevriest ie met een zwart scherm. De processor kan dan nooit op temperatuur zijn gekomen. Opstarten lukt uiteindelijk na 10x opnieuw starten en systeemherstel. Maar na een kwartier weer bevroren..

Daarnaast heb ik ook een self-test van Lenovo uitgevoerd, hierin kwam naar voren dateen van de cpu-tests was mislukt.

Weet iemand waar ik een nieuwe cpu vandaan haal? Of een andere oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!

Hoi !

Als je zeker weet dat het de CPU is, zoek even uit welke er exact in zit en kijk op @Markplaats onder: processors.

Gezien de leeftijd van je laptop lijkt me een grote uitgave onverantwoord.

Greetz,

Harry.

Bedankt voor je reactie Harry,

Ik heb al een tijdje gezocht naar wat erin zou kunnen zitten. Maar kon dat niet precies vinden. Er zit nu een Intel Core2 Duo T2700 in, maar op marktplaats vond ik een Intel Core2 Duo T7500 of T7700 voor maar 20 euro. Passen deze er ook in?

Alvast weer bedankt!

Hoi !

Zover ik het vanaf hier kan bekijken zou dat geen probleem mogen opleveren, immers sockets zijn hetzelfde.
Of de CPU herkend wordt is 'n zaak van het bios, dus voor alle zekerheid zou ik er 'n mailtje aan @Lenovo aan wagen.

Greetz,

Harry.

Ik heb het gevonden, op http://ark.intel.com/products/chipsets/22816 kan je zien welke processors de chipset ondersteund. Er zat dus een T2700 in, en een T7600 zou ook kunnen. Ik zag echter wel dat de ene draait op 41,3 Watt en de andere op 44,3 W. Is dat mogelijk? Herkent de bios dat zelf of werkt dat anders?

Hoi !

Die paar watt extra maakt dat je batterij iets eerder leeg is.....maakt verder niets uit.

Nogmaals: of de CPU herkend wordt is puur 'n zaak van de laptop-fabrikant, dus niet van @Intel.

Maar voor die 2 tientjes zou ik zeggen: niet geschoten, altijd mis !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Verder dan: "probeer het maar"wil ik niet gaan; juist die CPU's staan niet in de manual vermeld....

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan