processor vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
ik heb een pentium III met 600 mhz....maar heb nu ook een processor van 1.1 Ghz kan ik deze zo omwissellen of is dit niet mogelijk?

en daarbij wou ik graag ook een bios upgrade doen...waar haal ik dat vandaan?

alvast bedankt

Je moet wel kijken of dit dezelfde socket is. Kijk anders even in het boekje van je moederbord of dit past. En voor wat betreft je bios upgraden. Dat zou ik alleen doen als dat echt nodig is. Zolang alles goed werkt zou ik je bios niet upgraden. Je creeert zo misschien alleen maar problemen.

hoe kan ik zien of het dezelfde socket is??

Maar ik zie nu net dat de processor die ik gekregen heb een Intel Celeron 1.1 Ghz is en ik heb in de andere pc een intel pentium III 600 Mhz zitten....kan ik dat dan ook omwisselen? :o

berehap zei:
hoe kan ik zien of het dezelfde socket is??

Maar ik zie nu net dat de processor die ik gekregen heb een Intel Celeron 1.1 Ghz is en ik heb in de andere pc een intel pentium III 600 Mhz zitten....kan ik dat dan ook omwisselen? :o

Met die link die ik gaf, kun je de gegevens op de proc kontroleren of de proc een coppermine is.

Je kunt hem ook proberen, wil deze niet herkent worden door de bios, jammer.

het probleem is dat op die pc geen netwerkkaart zit en dus geen internet op zit.....maar wat ik begrijp is dat ik het wel kan proberen met die processor ???

Als het geen Plll celeron is, zal deze gewoon werken indien de bios hem herkent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan