Processor, videokaart of geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joosthuismans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
Berichten
2
Hallo,

Ik wil mijn computer upgraden. De voornaamste reden daarvoor is dat ik de nieuwste games wil spelen in een hoge resolutie (1680x1050 op 20 inch). Mijn huidige specificaties zijn als volgt:
- moederbord: Asus A8N-E
- processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ (socket 939)
- geheugen: 2 GB
- videokaart: Asus GeForce EN7600GT/2DHT 256 MB
- voeding: 480 watt

Ik weet echter niet wat de meest effectieve upgrade is voor het doel (gaming). Volgens mij heb ik de volgende opties:
- snellere processor, bijv. AMD 64x2 4800+ (dat is de snelste (en laatste) processor voor socket 939, als ik een nog snellere processor wil, moet ik een ander moederbord hebben; heeft dus niet de voorkeur))
- meer geheugen, bijv. upgraden naar 4 GB.
- snellere videokaart, bijv. Asus GeForce 9600 GT/HTDI Dual Slot 512 MB

Ik heb niet het budget om al deze upgrades in 1 keer uit voeren, dus help mij; wat kan ik het beste doen? Dank voor de hulp!

Groet.
 
Hoi,

Is het niet zo dat de door jouw voorgestelde proseccor (AMD 64x2 4800+) er een is voor een AM2 socket?

Grtz.
 
Ik heb niet het budget om al deze upgrades in 1 keer uit voeren, dus help mij; wat kan ik het beste doen? Dank voor de hulp!

Tja, dat lijkt mij een kwestie van kijken naar de systeemeisen van de game(s).
Ik schat in dat geheugen als allerlaatste aan bod komt en dan ook nog eens geen upgrade naar 4, maar hooguit naar 3 giga.

Als je op de sites van de games leest dat je een processor nodig hebt met capaciteit 10 ern je hebt er nu één op capaciteit 7, dan weet je dat je tekort komt. Als die game het heeft over een videokaart............ zelfde verhaal als hiervoor.

Ik schat in dat je er mogelijk handiger aan doet om vooralsnog even te "leven" met een van de vele tientallen games die je wel kan draaien en voorzichtig gaat sparen voor een nieuw systeem, of in ieder geval een nieuw moederbord, processor, geheugen, videokaart, voeding...... Misschien dat je de rest van de hardware, zoals brander/DVD speler, toetsenbord, monitor etc. etc. kunt "meenemen" naar een nieuw systeem.
 
Laatst bewerkt:
Ik schat in dat je er mogelijk handiger aan doet om vooralsnog even te "leven" met een van de vele tientallen games die je wel kan draaien en voorzichtig gaat sparen voor een nieuw systeem, of in ieder geval een nieuw moederbord, processor, geheugen, videokaart, voeding...... Misschien dat je de rest van de hardware, zoals brander/DVD speler, toetsenbord, monitor etc. etc. kunt "meenemen" naar een nieuw systeem.



mee eens, het lijkt mij beter dat je gaat sparen voor een compleet nieuwe set.
 
Ok, dank voor jullie reacties. Is er nog iemand met een andere mening?

Gr. Joost
 
Geheugenupgrade zal niets opleveren. De rest zal de boel wel versnellen en verbeteren maar of je dan je doel bereikt is twijfelachtig.
Voor de nieuwste games op een hoge resolutie zal moderne hardware nodig zijn!

Ron
 
ja, hier is de andere mening. Als je mobo al voorzien is van een PCI-e slot en niet van een AGP slot, dan is de beste upgrade die je meteen uit kunt voeren (mits je voeding het trekt) de videokaart. Misschien dat je cpu dan de bottleneck gaat vormen, wat ik betwijfel, maar je gaat zeker progressie merken van die upgrade.
+ ben je toe aan een nieuw systeem, dan druk je de oude videokaart terug en neem je de nieuwe 9600 GT mee naar je nieuwe systeem.

Geheugen zou ik niet upgraden, als je geen AM2 gebruikt heb je DDR geheugen en dat kun je zeker niet meenemen naar je nieuwe pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan