Processor voor Asrock A55M-HVS

Status
Niet open voor verdere reacties.

koploper

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
75
Beste Helpers,

Ik ben van plan de Asrock A55M-HVS aan te schaffen. Nu zoek ik daar een geschikte processor voor die niet duurder is dan 60 euro. Eerst zat ik te denken aan de AMD Athlon X4 631, maar toen ik hier las:
De AMD Athlon II X4 631, zoals de nieuwste quadcore uit de AMD-stal voluit heet, wordt op 32nm geproduceerd. AMD heeft dezelfde Llano-cores als voor de A-serie in de Athlon gebruikt, maar de gpu ontbreekt uiteraard.
betekende dat volgens mij dat de videoaansluitingen op het moederbord niet zullen werken, maar dat ik een videokaart zou moeten kopen... dat lijkt me allemaal onnodig en teveel gedoe, nu is mijn vraag: "Welke processor waar wél GPU inzit zou praktisch+betaalbaar zijn voor de FM1 socket, en dus werken met mijn moederbord?"

Met vriendelijke groeten,

Eduard :)
 
Het klopt dat het aangegeven moederbord geen onboard grafische kaart heeft. Dan zijn dit uiteindelijk de processors met een APU van AMD. Onder de 60 blijven er dan 3 over. Ik zou voor de duurste gaan, maar als je dat niet nodig vindt: vooral niet doen. Het verschil met de Athlon is wel groot, maar als je een office pc hebt, heb je dat niet nodig. Of wil je ermee gamen?
 
Beste AndreazZz,

Bedankt voor je reactie!

In dat geval, welke zou ik beter kunnen nemen? De triple core 2,1 Ghz of de dual core van 2.7 Ghz? En die gpu die er dan inzit, is dat iets waar je wat mee kan doen? Mijn huidige systeem is Celeron D met 1GB ram en 64mb videogeheugen, en dat liep nog (redelijk) soepel, dus waarschijnlijk heb ik dan wel genoeg aan die processor toch?

Eduard :)
 
Ik weet niet wat je van plan bent met je pc, maar als het alleen internetten is, zou ik voor de dualcore gaan. De graphics zouden meer dan genoeg moeten zijn.

_________________________________________________________________

15 jaar :p
 
Okay :)

Dus dit moederbord werkt dus met alle normale funtcties (HDMI, LAN, USB, VGA) in combinatie met die processor?

Mvg,

Eduard :)

EDIT:

Aan wat voor soort games moet ik denken bij die onboard GPU? :)
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat niet zou werken is hdmi (en ook vga). Maar aan games zou je niet veel kunnen doen. Games als BF3 en GTA IV kan je vergeten.
 
Huh, maar de processor heeft toch ingebouwde GPU, dus waarom zouden de VGA en HDMI dan niet werken? :S

mvg,

Eduard
 
Eug, misverstand:eek:. Ik had denk ik in mijn achterhoofd die Phenom nog :p. Maar dat moet wel werken ja. Maar wat voor games wil je spelen? Games als GTA San Andreas zou je nog wel (makkelijk) moeten kunnen draaien. GTA IV zal erg lastig worden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan